عادی‌انگاری به شیوع کرونا دامن می‌زند

تهران - ایرنا - عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت، هر قدر عادی‌انگاری در رفتار مردم اتفاق بیافتد، ویروس کرونا بیشتر شیوع می‌یابد.

به گزارش روز چهارشنبه ستاد ملی مقابله با کرونا، احسان مصطفوی افزود: آن چیزی که در ارتباط با گسترش موارد ویروس کرونا و بستری اتفاق می‌افتد متاثر از رفتارهای مردم است و اقشار مختلف مردم در ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ با همکاری خیلی خوب، دستورالعمل‌های بهداشتی را در سطح خیلی مناسبی رعایت کردند و این موضوع موجب سیر نزولی بیماران سرپایی شد.

وی اظهار داشت: انتظار داریم مردم حساسیت‌های روزهای نخست شیوع بیماری کرونا را همچنان رعایت کنند و به تبع افزایش تعداد موارد بستری، باعث می شود در هفته‌های آینده موارد فوت هم افزایش یابد.

مصطفوی گفت: در گذر زمان، بازگشایی های بیشتری اتفاق می‌افتد و این تصور ایجاد می‌شود که شرایط عادی شده و اگر نتیجه این بازگشایی‌ها، افزایش فوتی‌ها باشد در مورد بازگشایی‌ها، باید تجدید نظر شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع که موجب افزایش موارد بیماری می‌شود، رفتارهای مردم است و به تغییر اقلیم و شرایط آب و هوایی ربطی ندارد، تصریح کرد: هر قدر عادی انگاری در رفتار مردم اتفاق بیافتد، بستر شیوع بیشتر بیماری فراهم می‌شود.

تاکنون ۱۷۵ هزار و ۹۲۷ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۴۲۵ نفر رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha