۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 83815774
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارآمدی زنجیره مبارزه با قاچاق سوخت نیازمند واگذاری اختیارات استانی است

اراک - ایرنا - استانداری مرکزی گفت: مبارزه هدفمند و کارآمد با قاچاق سوخت و تکمیل این زنجیره نیازمند واگذاری اختیارات استانی از نهاد ملی است.

سید«علی آقازاده» روز سه‌شنبه در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی، افزود: اقدامات گسترده‌ای در راستای مبارزه با قاچاق سوخت در استان انجام می‌شود اما نتایج در مهار اصولی آن رضایت‌بخش نیست و باید با گسترده شدن دایره اختیارات استانی در مراحل مبارزه ضریب موفقیت در این مهم را افرایش داد.

وی ادامه داد: افزایش ۳۰ درصدی میزان قاچاق سوخت در ۲ ماه نخست امسال در مقایسه با آمار ۲ سالانه بیانگر این است که باید اختیارات در حوزه تصمیمات مقابله با قاچاق سوخت در حیطه استان افزایش یابد.

استاندار مرکزی بیان کرد: حلقه مدیریتی استان‌ها بازوی پرتوان سامانه سدف هستند، بنابراین مجامع ملی باید با اعتماد و واگذاری اختیارات به استان‌ها اجازه دهند تا مبارزه پررنگ‌تری اعمال شود.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور نیز در این نشست گفت: متقاضیان سوخت در بخش‌های مختلف کشاورزی،‌ صنایع،‌  اصناف و معادن،‌ حمل و نقل دریایی،‌ تامین منابع آب، حمل و نقل ریلی،‌ مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و گردشگری صنایع دستی برای دریافت سوخت باید در سامانه تجارت آسان( سدف) ثبت نام کنند.

«فائزه منتظری» افزود: در راستای توسعه خدمات الکترونیک و ضرورت کاهش مراجعه حضوری به‌منظور درخواست سوخت مورد نیاز خود به سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) به آدرس http://NewTejaratAsan.niopdc.ir مراجعه کرده و پس از ثبت نام در سامانه و دریافت رمز یک‌بار مصرف ارسالی به تلفن همراه خود و وارد کردن آن در سامانه، نسبت به ثبت درخواست سوخت موردنیاز خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: این سامانه با بهره‌گیری از استعلام‌ سیستمی سازمان‌های مرتبط، فرآیند ثبت درخواست، احراز هویت و فعالیت متقاضیان انواع سوخت را انجام داده و تایید آن از سوی سازمان‌های متولی را تسهیل می‌کند و بررسی درخواست‌ها با عاملیت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و سازمان‌های متولی بدون دریافت وجه انجام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: هدف از پلاک‌گذاری تراکتور و کمباین، ساماندهی ماشین‌آلات کشاورزی بود اما، گاهی این تصمیم‌ها بار سنگینی به جامعه هدف تحمیل می‌کند.

«بهروز اکرمی» افزود: سامانه‌ها برای آسان شدن امور مردم، کاهش گرفتاری ارباب رجوع و مهارفساد طراحی می‌شود و نباید پیچیدگی کار را بیشتر کنند.

«سعید جمشیدی»مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی با اشاره به اینکه میزان کشف فرآورده‌های نفتی در فروردین‌ماه امسال در قیاس با مدت مشابه قبل  ۹ هزار و ۴۹۹ درصد افزایش یافته است، گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری نیز ۶۱ تانکر حامل ۲ میلیون لیتر فرآورده قاچاق کشف شد که رشد ۱۶ هزار درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز گفت:  بالغ بر چهار هزار و ۴۷۰  دستگاه کمباین و تراکتور تا قبل از سال ۹۸ پلاک گذاری شده بود در حالی که امسال  پنج هزار و ۳۲۵ دستگاه پلاک گذاری شده و این  استان در حوزه فعالتی مذکور موفق عمل کرده است.

«مجید آنجفی» افزود: طرح پلاک‌گذاری با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت و صدور کارت سوخت بود که هنوز کامل نشده است و به زودی باید سهمیه سوخت تابستان توزیع شود که باید تکلیف در این حوزه مشخص شود.

۹۱ جایگاه سوخت در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha