یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان مرکزی به ثمر نشست

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی ۲ سال اخیر این استان به ثمر نشسته که در اوج تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، بی‌سابقه بوده است.

«سعید فرخی» روز سه‌شنبه در آیین معارفه سرپرست جدید اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در اراک افزود: حجم این سرمایه‌گذاری خارجی به اندازه کل سرمایه‌گذاری ۴۰ سال گذشته استان مرکزی بوده است.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر ابعاد مختلف جنگ با دشمنان را تجربه کرده اما در ۲ سال اخیر  جنگ اقتصادی شرایط و دشواری‌های خاصی داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: دشمنان به دنبال به زانو درآمدن جمهوری اسلامی ایران بودند اما ایران در ۲ سال اخیر نه تنها قدمی به عقب برنداشته است، بلکه با قدرت و سرعت به سمت جلو حرکت می‌کند.

فرخی تصریح کرد: ۱۵ هزار فرصت شغلی جدید پارسال علاوه بر حفظ اشتغال‌های موجود در استان مرکزی ایجاد شد که این رقم قابل توجه است.

وی ابراز امیدواری کرد: با همدلی و وفاق تمام مسایل و مشکلات جامعه یکی پس از دیگر حل و توفیقات کشور و استان مرکزی در سال جهش تولید چند برابر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اضافه کرد: در طول ۲ سال گذشته با وجود شرایط سخت و تلاطم اقتصادی، برخی کمبودها و مشکلات تحریم‌ها، کسبه، فعالان اقتصادی و اصناف با تعصب و غیرت ویژه پای کار آمدند.

فرخی اظهار داشت: ویروس کرونا کشورهای پرقدرت جهان را به زانو درآورد اما، جمهوری اسلامی ایران با تدابیر تصمیمات هوشمندانه و مطلوب به خوبی این بیماری را کنترل کرد و در روزهای شیوع بالای این ویروس هیچ کمبودی در حوزه غذایی و مصرفی خانوارها در کشور احساس نشد.

در این آیین «بهرام براری» به‌عنوان سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی معرفی و از زحمات و تلاش‌های «حمید القاصی مهر» مدیرکل سابق این نهاد تقدیر و تشکر شد.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha