قرائتی:

مهارت گمشده دوران جوانی است

۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۳۹
کد خبر: 83814857
مهارت گمشده دوران جوانی است

تهران-ایرنا- رییس ستاد اقامه نماز مهارت را گمشده دوران جوانی دانست و گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان در هر مقطعی باید با مهارتی آشنا شوند تا با این مهارت آموزی پس از فارغ التحصیلی برای خود شغلی ایجاد کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین  محسن قرائتی در دیدار محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد به اهمیت نماز در نسل جوان و دانشجو اشاره کرد و اظهارداشت: این دانشگاه می‌تواند در نمازخوان کردن جوانان سهم ویژه ای داشته باشد.

وی افزود: با ترغیب استادان، رییس و معاونان هر واحد دانشگاه برای حضور در صفوف نماز پیام اهمیت نماز در نسل جوان و دانشجو بهتر ارایه می شود، مسوولان دانشگاه باید دانشجویان را مورد حمایت معنوی خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: دانشگاه ها باید از ظرفیت های فضای مجازی برای ترویج معارف نماز استفاده کنند.

به گزارش عصر دوشنبه دانشگاه آزاد اسلامی، رییس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: بپذیریم در بحث نماز در کشور کوتاهی کرده‌ایم‌ و باید همه تلاش کنیم نمازخانه‌ها در دانشگاه ها تقویت شوند.

قرائتی همچنین گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید در نشر آثار نماز اعم از تالیفات استادان و دانشجویان و همچنین میدان دادن به تشکل های دینی و انقلابی برای ساماندهی امور نماز جماعت در بین دیگر دانشگاه ها شاخص باشد.

رییس ستاد اقامه نماز افزود: کشور در اشتغال ناتوان شده، چرا که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور فاقد مهارت هستند. در هر مقطعی دانش‌آموزان و دانشجویان باید با مهارتی آشنا شوند تا ضمن ایجاد شغل، با آن مهارت برای خود شغلی ایجاد کنند.

قرائتی افزود: مهارت باید به بدنه تحصیل تزریق شود و اگر دانش‌آموز و دانشجو مهارت را فرا نگرفت، آموزش و پرورش و دانشگاه ها برای آنها مدرک پایان تحصیل صادر نکند.

وی تصریح کرد: بسیاری از سربازان، دانش‌آموزان و دانشگاها و حتی حوزوی‌های ما ناکارآمد هستند و باید به مهارت در این اماکن اهتمام ورزیم.

رییس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: در کشور سه میلیون لیسانس و فوق لیسانس بیکار داریم و به این میزان میز خدمت دولت برای این افراد وجود ندارد و اشتغال آنها در گرو مهارت‌آموزی است.

قرائتی به وجود قوانین بی شمار در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از این قوانین تعطیلی پنج شنبه‌ها است، دانشگاه ها می‌توانند در ارتباط با صنعت از این فرصت استفاده کرده و نیروی متخصص کارخانجات را پس از آموزش ویژه، پنج شنبه‌ها و جمعه‌ها به کارورزی اجباری در همان کارخانجات بفرستند.

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha