مرحله نهایی دوازدهمین دوره مسابقات کشوری مناظره دانشجویان ایران آغاز شد
عکس تزئینی است

تهران- ایرنا- مرحله کشوری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی با رقابت ۶۴ گروه چهارنفره آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، مرحله نهایی کشوری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران با حضور حسن مسلمی نائینی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها با رقابت ۶۴ گروه ۴ نفره دانشجویی برگزیده مرحله استانی و دانشگاهی، از امروز (شنبه، پنجم خرداد) در محل سالن همایش های بین المللی دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی آغاز شد.

این رقابت هاکه تاکنون ۱۰ دوره از آن با مشارکت بیش از ۱۲ هزار نفر از دانشجویان و اساتید برگزار شده است. تا پنج شنبه ۱۰ خرداد ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در حاشیه افتتاح این رویداد در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، اظهار کرد: مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در راستای مطالبه مقام معظم رهبری و پاسخ مکتوب به نامه جمعی از طلاب و اندیشمندان در سال ۱۳۸۱ که مطرح فرمودند، «نیاز جامعه به ترویج کرسی‌های آزاداندیشی و برگزاری مناظره‌های قانونمند توأم با امکان داوری» برگزار می شود.

مرحله نهایی دوازدهمین دوره مسابقات کشوری مناظره دانشجویان ایران آغاز شد

علیرضا کلانترمهرجردی ادامه داد: جهاد دانشگاهی از سال ۱۳۹۰ اقدام به طراحی و اجرای «مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران» کرده است و در طول ۱۱ دوره مسابقات، مناظره‌های مختلفی در مورد چالشی‌ترین مسائل کشور داشته‌ایم.

وی همچنین افزود: مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران از مهرماه ۱۴۰۲ آغاز شد، مرحله استانی دوازدهمین دوره این رویداد مهم فرهنگی با مشارکت ۳۸ واحد دانشگاهی/ استانی در همه استان‌های کشور و با حضور نزدیک به ۹۰۰ گروه چهار نفره دانشجویی برگزار شد.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تصریح کرد: مرحله کشوری این دوره از مسابقات نیز که از امروز آغاز شده است، با حضور ۶۴ گروه برگزیده مرحله استانی در دانشگاه علم و فرهنگ تهران برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی گفت: امسال تشکیل شورای علمی استانی و شورای سیاست گذاری مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران با حضور نمایندگان از وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برگزار می شود. برای بخش داوری علاوه بر هیات علمی دانشگاه‌ها، سه نماینده از دانشجویان برتر سال گذشته حضور خواهند داشت و تا پیش از آیین اختتامیه تیم قهرمان، سخنران برتر و تیم اخلاق انتخاب می‌شود. 


وی ادامه داد: در دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران استان قزوین با ۶۰ گروه، مرکزی ۵۸، گلستان ۴۸، زنجان ۴۷، دانشگاه تهران ۴۲، یزد ۳۳ و مازندران ۲۸ دارای بیشترین تعداد شرکت در این دوره از مسابقات بودند و حدود ۵۶ درصد از شرکت‌کنندگان آقایان و ۷۶ درصد از شرکت کنندگان در مقطع کارشناسی هستند.

به گفته وی، مرحله کشوری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران توسط ۳۰۰ داور هیات علمی و دانشجویی داوری می شود.

مهرجردی از دانشگاه علم و فرهنگ، شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، شهرداری تهران و دانشگاه‌های سراسر کشور به عنوان حامیان و مشارکت‌کنندگان این دوره از مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران نام برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha