۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۲۸
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 83814544
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۵ درصد مدارس خراسان جنوبی نیازمند مقاوم‌سازی است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: ۴۵ درصد مدارس استان نیازمند مقاوم‌سازی است که با توجه به سرانه استاندارد آموزشی کشور باید این مدارس نوسازی شوند.

محمود چاوشان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع مدارس استان در حال حاضر ۱۲ درصد تخریبی و ۴۲ درصد مدارس مستحکم هستند که امید می‌رود با همت بیش از پیش خیران شاهد توسعه فضای آموزشی استاندارد در استان باشیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در استان ۷.۲۷ است که تا استاندارد کشوری یک متر فاصله دارد اما نسبت به میانگین سرانه فضای آموزشی موجود در کشور ۲ متر جلوتر هستیم.

چاوشان با بیان اینکه اکنون ۵۸ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر و ۵۰ مدرسه کانکسی زیر ۱۰ نفر در استان است تصریح کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که بین نوسازی مدارس، بنیاد برکت و استانداری خراسان جنوبی انجام شده است تا اول مهر ماه امسال تمامی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز حذف و مدارس پیش‌ساخته جایگزین خواهد شد.

وی یادآور شد: بیرجند تنها شهرستانی است که دارای ۳۴۰ کلاس درس دونوبته است که از اولویت‌های نوسازی مدارس در توسعه و تجهیز خواهد بود.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی بیان کرد: سال ۹۸ را می‌توان به عنوان سال نهضت گرمایشی مدارس استان نام برد زیرا هزار و ۲۸۳ کلاس درس به سیستم گرمایش مرکزی مجهز شدند.

وی ادامه داد: از هزار و ۱۰۰ کلاس درس فاقد سیستم مرکزی با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته تا قبل از آغاز فصل سرما هزار و ۸۳ کلاس درس دیگر به سیستم گرمایش مرکزی مجهز خواهند شد.

۲۴ میلیارد تومان تعهد خیران در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان در اردیبهشت ۹۸ بود که تاکنون ۶۵ درصد آن محقق شده است.

جشنواره بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان به دلیل شیوع ویروس کرونا تا مهر ۹۹ برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha