۲۹۰ میلیارد ریال برای پروژه‌های عمرانی پارس‌آباد اختصاص یافت

اردبیل - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از اختصاص ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و تکمیل پروژه‌های شهرستان پارس‌آباد مغان در سال جاری خبر داد.

داود شایقی روز دوشنبه در جلسه کمیته جذب و برنامه‌ریزی اعتبارات پروژه‌های عمرانی پارس‌آباد افزود: بودجه استان اردبیل در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۳.۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین شاخص در توزیع و ابلاغ اعتبارات شاخص جمعیت می‌باشد، اظهارداشت: در سال گذشته نیز بر اساس شاخص جمعیتی بودجه کشور در بین استان‌ها توزیع شد که ما حتی بیشتر از سهم جمعیتی خود تخصیص منابع را به استان شاهد بودیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: سالانه بودجه استانی با حضور اعضای شورای برنامه‌ریزی استان و مدیران ۲۲ دستگاه اجرایی و ۲ نماینده استان در مجلس به عنوان عضو ناظر توزیع می‌شود تا در شهرستان‌ها نیز با اولویت تکمیل پروژه‌ها این منابع در بین دستگاه‌های مختلف اجرایی توزیع و تقسیم شود.

شایقی بیان کرد: بخش دوم بودجه‌های اختصاص یافته مربوط به بودجه ملی است که ۴۹ پروژه عمرانی ملی در استان اردبیل در اولویت تکمیل قرار دارد.

وی گفت: مجموع اعتباراتی که سالانه به استان براساس شاخص جمعیتی اختصاص می‌یابد، ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان است که تا پایان سال ۴۰ تا ۵۰ درصد این منابع تخصیص یافته و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: با این بودجه‌های اندک و محدود نمی‌توان کاری از پیش برد و از همین روی برای توسعه استان جذب اعتبارات ملی در اولویت مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته تا زمینه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نظیر راه‌آهن، توسعه بزرگراه‌ها، تکمیل سدها و پروژه‌های حوزه آب و خاک در اولویت قرار گیرد.

فرماندار پارس‌آباد مغان هم گفت: دیدگاه ما در توزیع اعبتارات در جهت تحقق جهش تولید خواهد بود و بازگشت اعتبارات به خزانه به دلیل ناتوانی جذب اعتبار توسط دستگاه‌ها خطوط قرمز ما است.

عدالت حاجی‌پور افزود: اعتبارات امسال این شهرستان نسبت به سال گذشته بیش از ۱۲ درصد رشد داشته است.

او چهار بانده پارس‌آباد-  سربند و تصفیه‌خانه فاضلاب و آب شرب اسلام‌آباد و تازه‌کند و تکمیل زیرساخت ناحیه صنعتی و گلخانه  ۱۵۰۰هکتاری و شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان را از مهم‌ترین اولویت‌های این شهرستان ذکر کرد.

او گفت: اعتبارات شهرستانی تنها حدود ۱۰ درصد اعتبارات بوده و ۹۰ درصد اعتبارات در دست وزیران به صورت ملی است و ضرورت دارد ادارات کل در جذب این اعتبارات و اخذ ردیف‌های اعتباری ملی فعال باشند.

وی اظهارداشت: فصل کاری پروژه‌ها محدود است و مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به جذب اعتبارات تا پایان سال مالی اقدام کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha