۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۵۰
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 83813715
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ازدواج‌های موفق در قزوین را به زوج‌های جوان نشان دهید

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: مدیران حوزه اجتماعی و فرهنگی استان باید ازدواج‌های ماندگار و موفق را با هدف آموزش سبک زندگی و تاب آوری اجتماعی به زوج‌های جوان نشان دهند.

صدیقه ربیعی روز یکشنبه در کمیته بانوان استان قزوین به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس افزود: آمارها نشان می‌دهد که کاهش ازدواج جوانان در کنار افزایش طلاق باعث شده تا تبعات اجتماعی روند صعودی پیدا کند و باید در این راستا فرهنگسازی مناسبی صورت پذیرد.

وی به مناسبت‌ هفته ازدواج مصادف با ازدواج حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: این ایام بهترین فرصت پیش روی دستگاه‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی قرار دارد تا فرهنگ ازدواج در سن مناسب را برای جوانان تببین کرده و به زندگی زوج‌های جوان قوام و دوام ببخشند.

ربیعی با بیان اینکه ازدواج‌های موفق باید در این هفته شناسایی شود، اظهار داشت: زندگی زوج‌های موفق را برای جوانان به تصویر بکشید و این باور را در ذهن مردم جای بیندازید که با فرهنگ گفت‌وگو و رفع تعارضات می‌توان زندگی خوبی را تا پایان عکر کنار شریک زندگی رقم زد.

این مسؤول بیان تصریح کرد: رسانه‌ها باید در این هفته از نمونه‌های موفق ازدواج با مردم صحبت کنند و اینکه زوج‌های جدید نباید با کوچکترین بحث و جدلی راهی دادگستری شده و احساس کنند که در پایان خط زندگی قرار دارند.

ربیعی تاکید کرد: تاب‌آوری خانواده‌های نسل جوان باید مورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرد و برای این نسل باید توضیح داد که همه مشکلات حول محور مسائل اقتصادی دور نمی‌زند و لازم است موضوعات مختلفی را مورد توجه قرار داد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین بر زندگی ساده زوج‌های جوان تاکید کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که در قزوین باعث شده زندگی زوج‌ها تحت تاثیر منفی آنقرار گیرد، تجمل‌گرایی است و خیلی از زوج‌ها تصور می‌کنند زندگی کردن به روش ساده امکان پذیر نیست؛ بنابراین در هفته ازدواج باید تلاش کنیم این دیدگاه اصلاح شده و تغییر کند.

ربیعی به اهدای جهیزیه در هفته ازدواج اشاره کرد و گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه، ستاد فرمان امام (ره) و کمیته امداد می‌توانند با همکاری یکدیگر ۱۸ مورد جهیزیه به زوج های نیازمند اهداء کنند که می‌توان از ظرفیت دستگاه‌های دیگر نیز استفاده کرد.

وی اضافه کرد: در ناحیه شهری مهرگان باید سازوکاری فراهم شود تا حمایت‌های بیشتری از نیازمندان به عمل آید و تا جای ممکن تلاش شود که تعدادی از زوج‌های این ناحیه برای اهدای جهیزیه انتخاب شوند.

ربیعی در ادامه بیان داشت: امسال چهلمین سالگرد شروع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است و باید به صورت ویژه به نقش زنان توجه داشته باشیم، نقش امروز زنان در خانه، بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ انقلاب، ایثار و شهادت به اعضای خانواده است.

این مسؤول حوزه زنان و خانواده در استان قزوین گفت: امروز در کالبد شهر قزوین جای خالی زنان موفق احساس می‌شود و باید دیوارنگاره‌هایی در این رابطه ایجاد کرد تا چهره‌های زنان شهدا نیز به مردم قزوین اطلاع رسانی شده و مردان نیز بدانند که زنان پرافتخار شهرشان چه کسانی هستند.

ربیعی خاطرنشان کرد: به همان اندازه که زنان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند، سهم آنها در دفاع مقدس نیز بسیار پررنگ است و همین زنان شهدا امروز می‌توانند بهترین معلم برای فرهنگسازی ازدواج جوانان بوده و سبک زندگی خودشان را برای نسل جوان بازگو کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید پای صحبت زنانی بشینیم که از ابتدای آرمان های پیروزی انقلاب اسلامی اهداف امام راحل (ره) را دنبال کردند و باید آن را به نسل جدید منتقل کنند.

در پایان این مراسم قرار شد با توجه به روند شیوع بیماری کرونا برخی از برنامه‌ها را به صورت مجازی برگزار شده و اداره کل کتابخانه‌ها نیز مسابقه کتابخوانی برگزار کرده و در پایان به ۱۸ نفر جوایزی اهداء کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha