ایجاد ۶۸۹ فرصت شغلی در حوزه تعاون استان مرکزی تکلیف شد

اراک - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ایجاد ۶۸۹ فرصت شغلی پایدار در عرصه تعاون این استان امسال تکلیف شده و پیش‌بینی شده که ۳۸ شرکت تعاونی با گرایش‌های مختلف سال جاری در این خطه پا بگیرد.

«محمدتقی آبایی هزاوه» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در راستای تحقق برنامه‌های تکلیفی از ابتدای سال جاری تاکنون پنج شرکت تعاونی در این استان  تشکیل شده است.

وی بیان کرد: حمایت از هفت تعاونی‌ فعال فرش دستبافت، نظارت بر ۹۷۶ شرکت تعاونی و ارایه ۲۲ هزار و ۸۲۰ نفر ساعت آموزش به تعاون‌گران استان مرکزی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده امسال حوزه تعاون این استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تعاونی‌های استان  سال‌های گذشته در حوزه صادرات قدم‌های خوبی برداشته‌اند و سهم صادرات آن‌ها در سال جاری ۱۳ میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

آبایی هزاوه اظهار داشت: تعاون یکی از بخش‌های مهم در راستای تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال در جامعه است و این بخش باید همه توان و ظرفیت خود را در این راستا به کار گیرد.

۲ هزار و ۲۷۸ تعاونی فعال با ۹۹۸ هزار و ۲۵۳ نفر عضو (با احتساب تعاونی سهام عدالت) در استان مرکزی وجود دارد که این شرکت‌ها تاکنون زمینه اشتغال ۲۱ هزار و ۴۲۶ نفر را در این استان فراهم کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha