دین علاوه بر قیامت، دنیای انسان‌ها را نیز آباد می‌کند

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه دین علاوه بر قیامت، دنیای انسان‌ها را نیز آباد می‌کند، افزود: فعالیت‌های جهادی روحانیون، پیوند دین و دنیای مردم را برقرار کرده است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشبه در مراسم تجلیل از طلاب و روحانیون فعال در عرصه‌های جهادی که در شبستان امیرالمومنین (ع) مسجدالنبی (ص) برگزار شد، تصریح کرد: فعالان عرصه‌های جهادی، فلاح و رستگاری را در زندگی خود جاری می‌کنند و کمک به مستضعفان و نیازمندان که امروز با کارهای جهادی صورت می‌گیرد، بسیار مورد تایید دین قرار دارد.

وی، اخلاق‌مداری و خلق نیکو را عاملی مهم در جذب مردم به دین دانست و اظهار داشت: در دوران مبارزات انقلاب و دفاع مقدس، اخلاق نیکوی رزمندگان، انقلابیون و روحانیون نقش مهمی در جذب مردم به انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس داشته و امروز نیز همان شیوه می‌تواند محور برنامه‌های جهادی قرار گیرد.

امام جمعه قزوین خطاب به روحانیون حاضر در جلسه تاکید کرد: شما با کارهای جهادی نشان دادید که دین در تمام بخش‌های زندگی انسان گره‌گشا بوده و علاوه بر قیامت، دنیای انسان‌ها را نیز اصلاح و آباد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به خدمات روحانیون و حوزه‌های علمیه در بحران‌های کشور، یادآور شد: روحانیون و طلاب در تمامی بحران‌ها از جمله سیل، زلزله و کرونا پای کار خدمت و فعالیت‌های جهادی بوده‌اند و نقش مهمی در حل مشکلات مردم نیز داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه تجربه‌های دفاع مقدس در بحران‌های کشور به داد ملت رسیده، افزود: در بحران شیوه ویروس کرونا، سیل و زلزله مردم پای کار آمدند و با بسیج امکانات کشور و انفاق نقدی و غیر نقدی آنان توانستیم از بحران‌ها عبور کنیم و امیدواریم در آینده نزدیک هم شاهد شکست کامل بیماری کرونا در سطح جامعه باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha