۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 83795701
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

از سودای گنج تا توصیه به هیجانی عمل نکردن سهامداران در بورس

زنجان - ایرنا - ایرنا – رسانه‌ها و مطبوعات استان زنجان در این هفته موضوعات مختلفی را در سرخط اخبار و صفحات نخست خود انعکاس دادند که از جمله آن‌ها می‌توان به موضوع حفاری غیرمجاز در حوزه میراث فرهنگی و کشف و ضبط آثار و اشیاء قدیمی در استان و توصیه به هیجانی عمل نکردن سهامداران در بورس اشاره کرد.

روزنامه صدای زنجان در گزارشی به موضوع حفاری غیرمجاز حوزه میراث فرهنگی و کشف و ضبط آثار و اشیا قدیمی در استان پرداخت و از قول مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نوشت: در استان زنجان نیز مثل سایر استان‌های کشور متاسفانه حفاری‌های غیرمجاز اتفاق می‌افتد و بخش قابل توجهی از آن را این اداره با توجه به مسئولیتی که در زمینه حفاظت و حراست و پیشگیری از حفاری غیرمجاز و خرید و فروش اشیای قیمتی دارد، جلوگیری می‌کند. با این وجود طی همین ۲ ماه گذشته چندین حفاری غیرمجاز داشتیم و چندین فلزیاب غیرمجاز نیز کشف و ضبط شد. همچنین از معامله برخی از آثاری که متعلق به استان زنجان نبودند اما در استان خرید و فروش می‌شدند، جلوگیری و عاملان آن به کمک نیروی انتظامی و یگان حفاظت دستگیر شدند.

وی ادامه داد: قوانین و مقرراتی بابت خرید و فروش اشیای تاریخی وجود دارد که خرید و فروش برخی از این اقلام را مجاز می‌کند، به این اشیا، اشیای تاریخی مجاز خرید و فروش گفته می‌شود و عمدتا شامل اشیا و یا ظروف مربوط به اواخر دوره صفویه، زندیه و قاجاریه است و خرید و فروش آنها مجاز هست و در بسیاری از مغازه‌های سطح شهر که به فروش اشیای عتیقه می‌پردازند وجود دارد.

ارجمند افزود: اداره میراث فرهنگی برای آثار قبل از این دوران که خرید و فروش آنها ممنوع است، ضوابط و ساز و کاری دارد که خرید و فروش این اشیا را در قالب قانون مجازات می‌کند و برای عاملان آن از ۶ ماه تا ۳ سال زندان در نظر می‌گیرد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اینکه اگر خرید و فروش این اشیا اتفاق بیفتد، جرم اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: مثل سایر جرم‌هایی که در سطح کشور در حال وقوع است و پیش از وقوع ما نمی‌توانیم در این زمینه ورود پیدا کنیم، این اداره نمی‌تواند به خانه مردم ورود پیدا کند و بگوید که شما آثار مربوط به دوران قبل از صفویه را دارید و چرا این را خرید و فروش می‌کنید؟ پس اگر نسبت به این تخلف آگاه باشیم، نسبت به آن اقدام خواهیم کرد ولی اگر در جریان این اتفاق نباشیم مثل سایر جرم‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد و پیش از وقوع نمی‌توان اقدامی کرد، با این موضوع نیز برخورد می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این اداره کل در زمینه حوزه میراث فرهنگی به جد پیگیر حفاظت و حراست از محوطه‌ها و بناهای تاریخی و جلوگیری از حفاری غیر مجاز است و اتفاق خوبی که در این زمینه افتاده است؛ این است که استان زنجان در مقایسه با استان‌های همجوار کمترین حفاری غیرمجاز را دارد و حداقل در شش ماه گذشته برآوردهای من این بوده است که کمترین میزان حفاری‌های غیرمجاز و توقیف و معامله اشیای تاریخی در استان زنجان اتفاق افتاده است.

پایگاه خبری موج رسا در خبری به رفتار سهامداران در بورس طی این روزها پرداخت و از قول مدیر بورس منطقه زنجان نوشت: موضوعی در حال حاضر در بازار سرمایه وجود دارد سهامداران هیجانی عمل می‌کنند که نباید این اتفاق بیفتد.

مهرداد محبی در مورد وضعیت و علت نوسانات بازار بورس اظهار کرد: نوسان ذات بازار سرمایه است چرا که وضعیت بازار سرمایه از روز گذشته به وضعیت عادی خود برگشته و سهم‌های به سمت مثبت حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان ذات بازار را تغییر داد و انتظار داشت همیشه وضعیت رو به مثبت حرکت کند و یا همیشه رو به منفی خواهد بود گفت: ارزش سهام شرکت‌ها و قیمت‌شان و همچنین تغییرات محیط اقتصادی و سیاسی فرآیندی است که در روند بازار تاثیر می‌گذارد.

مدیر بورس منطقه‌ زنجان با اشاره به تاثیرگذاری عوامل سیاسی و اقتصادی بر روند بازار سرمایه عنوان کرد: شرایط اقتصادی و سیاسی که اخیرا اتفاق افتاده بر روند بازار تاثیر گذاشته است.

پایگاه خبری همدلی زنجان از خسارت ۲۲۰ میلیارد تومانی کرونا به صنعت گردشگری زنجان خبر داد و از قول مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی زنجان نوشتت :با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی صنعت گردشگری ۱۸۰ میلیارد تومان به حوزه صنایع دستی و ۴۰ میلیارد تومان به صنعت گردشگری استان زنجان خسارت وارد شده است.

 امیر ارجمند اظهار کرد: بیشترین خسارت به بخش صنایع دستی استان زنجان وارد شده است که این بخش ها شامل تعطیلی نمایشگاه ها، بازارچه های صنایع دستی ، خانه‌های صنایع دستی و کارگاه‌های تولید صنایع دستی و کارگاههای مشاغل خانگی  است.

وی افزود: از اسفند پارسال تاکنون نزدیک به ۲۰۰ مجتمع‌ اقامتی ، رفاهی و بین راهی ، رستورانها ، مجموعه گردشگری و تفریحی ، سفره خانه ها و مهیمان پذیرها ، خانه های بوم گردی ، دفاتر خدماتی و مسافرتی زنجان خسارت دیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha