۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۹:۰۴
کد خبر: 83795243
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نویسنده اردنی: ایران با وجود تحریم به قدرت اقتصادی، علمی و نظامی تبدیل شده است

غزه - ایرنا - «صابر الدقامسه» نویسنده و تحلیلگر سیاسی اردنی در یادداشتی ضمن انتقاد از پروژه ایران‌هراسی در برخی جوامع عربی نوشت: ایران امروز با وجود تحریم‌ها به یک قدرت اقتصادی و دژ علمی، صنعتی و نظامی تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، این نویسنده اردنی به تازگی در یادداشتی نوشته است که ایران در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی سخت‌ترین و شدیدترین تحریم‌های ممکن را تجربه کرده و نه تنها در برابر آن تسلیم نشده بلکه پیروزمندانه از زیر بار تحریم ها خارج شده و دنیا را به پذیرش حق خود در زمینه هسته‌ای وادار کرده است.

وی افزود که ایران امروز با وجود تحریم‌ها به یک قدرت اقتصادی و دژ علمی، صنعتی و نظامی بدل شده است که به تنهایی ماهواره به فضا می‌فرستد و هواپیمای بدون سرنشین می‌سازد و موشک قاره‌پیما را خود طراحی می‌کند.

الدقامسه همچنین تعصب کور ضد ایرانی و تبلیغات علیه آن را در برخی کشورهای عربی ناشی از پیشرفت ایران و توانمندی‌های آن دانست که برخی تحمل شنیدن و دیدن آن را ندارند.

این تحلیلگر اردنی ضمن انتقاد از شیعه‌هراسی گفت که منتقدان ایران از شدت ناآگاهی حتی نمی‌دانند که میلیون‌ها شهروند ایرانی اهل سنت در این کشور مشغول زندگی هستند و در طول تاریخ هیچ‌گاه مجبور به تغییر مذهب خود نشده‌اند.

وی دلیل دیگر کینه‌توزی برخی نسبت به ایران را توانمندی‌های بازدارنده نظامی آن دانست و نوشت: ایران امروز کشوری قدرتمند و مستقل است که تروریست‌های متوحش که در سطح کشورهای منطقه پراکنده شده‌ بودند حتی جرات فکر کردن به نزدیکی های مرز این کشور را در سر ندارند و ایران با قدرت از شهروندان در برابر تهدیدهای تروریست‌ها محافظت می‌کند، شاید این دلیل کینه برخی از ایران است. ‌

الدقامسه دیگر دلیل حمله به ایران را برگزاری منظم انتخابات و چرخش قدرت در این کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت که این درسی است که برخی توان درک آن را ندارند.

این نویسنده اردنی افزود که دلیل دیگر نفرت از ایران شاید این باشد که این کشور ۴۰ سال است از قهرمانانی که با دشمن جنگیده و کشورهایشان را آزاد کرده حمایت می‌کند درحالیکه برخی کشورهای عربی امروز با تمام وقاحت و پشت کردن به ارزش‌ها و شرافت در حال همپیمانی با اسرائیل هستند و طبیعی است افرادی که میلیاردها دلار برای سقوط دولت سوریه خرج کردند از ایران خشمگین باشند.

وی همچنین در خصوص تعصب کور برخی هموطنان خود در اردن علیه ایران نوشت که هیچ شکی نیست که این حجم از ایران‌هراسی نتیجه تبلیغات وهابیت علیه این کشور است.

 الدقامسه همچنین با انتقاد از اجازه ندادن به ایرانی‌ها برای سفر به اردن نوشت که برخی با حماقت از این موضوع دفاع می‌کنند درحالیکه ما با از دست دادن این فرصت به صله کسانی چشم دوخته ایم که با خار کردن ما پاداشمان را داده اند.

این تحلیلگر اردنی همچنین با تمجید از پیشرفت‌های علمی و هنری ایران نوشت که درحالیکه ایران در زمره پیشرفته ترین کشورها در زمینه تحقیقات سلول‌های بنیادین است و ارکستر سمفونیک تهران در اروپا مشغول نواختن موسیقی های کلاسیک است، وهابی‌ها هم با اهدای گروه های تروریستی داعش، النصره، احرار الشام، نورالدین زنکی به تمدن انسانی، دنیا را با راه و روش سر بریدن، نبش قبر، تخریب مساجد، ذبح کودکان، تکفیر دیگر ملت‌ها و نابودی انسانیت آشنا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha