۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۲۵
کد خبر: 83794945
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رشد بهره‌وری نیازمند ذهن‌های بهره‌ور است

تهران- ایرنا- انجمن بهره‌وری ایران در بیانیه‌ای به مناسب روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای رشد بهره‌وری، نیازمند ذهن‌های بهره‌ور هستیم.

این انجمن به مناسبت روز بهره‌وری که یکم خرداد است بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: «بهره‌وری از ضروری‌ترین نیازهای امروز جامعه ماست؛  بهره‌وری از فرد و خانواده شروع می‌شود و در مدرسه و دانشگاه ادامه می‌یابد و در بنگاه، اداره، سازمان، شرکت و دولت توسعه می‌یابد و فراگیر می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: به استناد گزارش سال ۲۰۱۹ سازمان بهره وری آسیایی(APO)  بین سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۶، تعداد۲۴ کشور آسیایی ۳۵ درصد از رشد اقتصادی ۵.۵ درصد خود را از رشد بهره وری بدست آورده اند که این نسبت تقریبا چهار برابر کشور ماست.

به گفته اعضای این انجمن، هنوز از هیچ سازمان، وزارتخانه یا نهادی برای نپرداختن یا کم توجهی به بهره وری سوال نمی شود؛  هنوز در دستگاه‌های اجرایی و دولتی برنامه‌های مدون، عملیاتی و جامعی برای بهبود و توسعه بهره‌وری وجود ندارد؛  بخش خصوصی هم در حد محدود و نه مطلوب به بهره وری پرداخته است.

انجمن بهره‌وری از رییس جمهوری خواست تا به طور مستقیم در هدایت و حمایت دستگاه‌های تابعه دولت در توجه به بهره‌وری و ارزیابی مستمر عملکرد آنان نظارت کند و پیشنهاد می‌کند برای شناخت وضعیت و مسائل و مشکلات و موانع بهبود بهره وری و ارائه سیاست ها و برنامه‌های راهگشا، یک کمیته ملی و ویژه با مشارکت مدیران مجرب اجرایی، اساتید دانشگاه‌ها و صاحبنظران حوزه مدیریت و اقتصاد تعیین شود.  

این انجمن آمادگی خود را برای همکاری در تشکیل این مجمع ملی اعلام کرد و معتقد است که تشکیل این کمیته ملی می تواند با بکارگیری همه ظرفیت‌های قانونی و تقویت سازمان ملی بهره وری و نهادهای غیردولتی در این حوزه، پایش مستمر بهره وری و میزان اهتمام وزرا و مسئولان سازمان‌های بزرگ دولتی را مورد توجه قرار دهد و راه‌کارهای تحول و معماری مجدد ساختار اداری و فرایندهای ارائه خدمت را به سوی دولت پاسخگو و مشارکت‌خواه طراحی کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha