ضرورت تولید خودروهای گازسوز و برقی برای کاهش مصرف بنزین

تهران- ایرنا- نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر خودروهای داخلی مصرف بالایی دارند و می‌توان با تولید خودروهایی که با سوخت غیر از بنزین نظیر گاز و برق کار می‌کنند، علاوه بر تنوع بخشیدن به سبد سوختی، به سمت کاهش مصرف و رفع ناترازی بنزین حرکت کنیم.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به راهکارهای جلوگیری از ناترازی بنزین و تاکید بر رفع مشکلات موتور خودروهای تولیدی در داخل کشور، اظهار داشت: در این بخش هم مجلس باید قانون‌گذار خوبی داشته و هم دولت مجری خوبی برای اجرای قوانین باشد.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس باید در زمینه ناترازی بنزین همفکری کنند، ادامه داد: می‌بایست در راستای صرفه‌جویی در مصرف بنزین، استفاده از ناوگان عمومی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و باید در سیاستگذاری‌ها این مسئله مدنظر قرار گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به وضعیت نامناسب خودروهای فرسوده در کشور، بیان کرد: این خودروها سال‌های گذشته باید از رده خارج می‌شدند، از این رو می‌توان با ارائه یک سری تسهیلات به صاحبان این خودروها، خودروهای فرسوده را از رده خارج کرد؛ زیرا این خودروها مصرف سوخت بسیار بالایی دارند.

رضازاده با اشاره به مصرف بالای بنزین در خودروهای داخلی گفت: بیشتر خودروهای داخلی مصرف سوخت بالایی دارند که باید به سمت تولید خودروهایی برویم که با سوختی غیر از بنزین نظیر گاز، برق و دیگر انرژی‌های قابل جایگزین کار می‌کنند تا بتوانیم علاوه بر تنوع بخشیدن به سبد سوختی کشور، به سمت کاهش مصرف و رفع ناترازی بنزین حرکت کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: خودروسازی‌های داخل باید به سمت تولید خودروهایی ارزان و با مصرف انرژی پایین‌تر بروند و باید به جد به این بخش ورود کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha