۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۱۵
کد خبر: 83793174
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توانمندسازی محیطی مهمترین شاخص جذب گردشگر است

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۱۵
کد خبر: 83793174
توانمندسازی محیطی مهمترین شاخص جذب گردشگر است

کرمان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: در حال حاضر توانمندسازی محیطی به عنوان مهمترین شاخص برای جذب گردشگران به این استان در اولویت قرار دارد.

فریدون فعالی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح های مرمت میراث فرهنگی کرمان افزود: در بحث احیا و مرمت آثار و بناهای تاریخی، حفظ هویت و همچنین هویت بخشی بسیار اهمیت دارد و اصالت آثار به طور کامل حفظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراکز زیادی در کرمان نیازمند مرمت است تصریح کرد: ۲۷ بنا در این استان برای بازسازی و بهره برداری، آماده واگذاری به بخش خصوصی است که سال گذشته سه طرح واگذاری شد و امسال چند طرح دیگر نیز به بهره برداری می رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: بناهای تاریخی برای مرمت و استفاده به صورت مرحله به مرحله واگذار می شود و تمام طرح های مرمتی مصوبه شورای فنی این استان و تهران را دارند.

وی تاکید کرد: باید سرمایه گذاران را ترغیب کنیم که حوزه میراث فرهنگی برای سرمایه گذاری بهره وری و صرفه اقتصادی دارد.

فعالی با بیان اینکه انگیزه برای فعالیت در حوزه میراث فرهنگی باید به وجود بیاید افزود: اعطای تسهیلات کم بهره، مجوز تغییر کاربری، مشاوره های فنی و مهندسی، مشارکت ۵۰ درصدی در مرمت از جمله مشوق ها برای سرمایه گذاران است.

وی ادامه داد: در بحث مرمت اماکن تاریخی جاهایی هستند که دولت نمی تواند ورود پیدا کند، لذا سعی می کنیم بسته های حمایتی معرفی و از سرمایه گذاران حمایت های لازم انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: مرمت کاروانسرای وکیل کرمان توسط بخش خصوصی از ۲ سال قبل آغاز شده و با پیشرفت ۹۰ درصدی تا پایان شهریورماه به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت: برای مرمت این کاروانسرا ۳۶ میلیارد تومان هزینه می شود که کاربری آن هتل سنتی با ۶۰ اتاق و ۱۶۰ تخت است.

فعالی افزود: پنج خانه تاریخی کرمان نیز توسط بخش خصوصی با کاربری واحدهای پذیرایی و اقامتی در مرحله بازسازی و مرمت هستند که امسال افتتاح می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha