۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 83792814
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار قهرمان ملی ایران سفیر ورزش دانش‌آموزی لرستان شدند

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: چهار قهرمان ملی ایران به عنوان سفیر ورزش دانش‌آموزی این استان معرفی شدند.

علیرضا نخعی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره فیلم ورزشی قهرمان خانه افزود: وحید امیری بازیکن تیم ملی فوتبال، روح اله دل انگیز مربی تیم ملی کشتی، پری بهاروند قهرمان اسنوکر ایران، صبا رحمتی قهرمان کانوپلو مسابقات آسیایی سفیران ورزش دانش آموزی لرستان شدند.

وی با تجلیل از این قهرمانان ملی در تشویق دانش آموزان به شرکت در این جشنواره اظهار داشت: ورزش در خانه بر اثر کرونا، یعنی اینکه از تهدید، فرصت ساخته شده و از بین دانش‌آموزان، قهرمانان خوبی شناخته می شوند.

وی با بیان اینکه ۹۴۲ فیلم از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که تبلیغ قهرمانان نامی کشورمان در خصوص این طرح بی‌تاثیر نبود تصریح کرد: علاوه بر اعتبارات و حمایت های مالی گاهی فضای مجازی و پیام‌هایی از طرف این قهرمانان می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند و به آنان انگیزه بدهد.
نخعی تاکید کرد: چنین برنامه‌هایی را در آموزش و پرورش لرستان ادامه می‌دهیم و به بحث استعدادیابی توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش لرستان نیز با بیان اینکه ورزش در همه سطوح آموزش و پرورش جریان دارد گفت: این طرح یک ایده از طرف معاونت تربیت‌بدنی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان بود که در ایام کرونا با استقبال خوب دانش‌آموزان و فرهنگیان همراه شد.

فرید بهرامی تصریح کرد: در این طرح دانش‌آموزان و فرهنگیان می‌توانستند حداکثر سه دقیقه فیلم ورزش در خانه برای ما ارسال کنند که پس از داوری به آثار برتر هدایایی تعلق گرفت.
وی اضافه کرد: ۹۴۲ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که ۷۰۰ مورد مربوط به لرستان و مابقی نیز از ۱۳ استان دیگر ارسال شده بود.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه در تمام مقاطع تحصیلی اثر ارسالی داشتیم افزود: ۲۲ اثر نیز دانش‌آموزان استثنایی فرستاده بودند که باعث خوشحالی ما بود و همین نشان می‌دهد ورزش در همه سطوح آموزش و پرورش جریان دارد.
وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم ورزش مدارس را در بین خانواده‌ها نهادینه کنیم اضافه کرد: این‌گونه حرکات تفریحات و سرگرمی سالم هستند که بدون شک می‌تواند در سلامت بدنی جامعه موثر باشد.
بهرامی با اشاره به شرایط زندگی امروز و استفاده بیش از حد غذاهای آماده و فضای مجازی که تنبلی و چاقی را به‌دنبال دارد تاکید کرد: باید بچه‌ها را به ورزش و تربیت بدنی بیش از پیش تشویق کنیم و نقش خانواده‌ها در این موضوع خیلی تعیین‌کننده است.

بیش از ۳۲۰ هزار دانش آموز لرستانی در چهار هزار و ۲۰۰ آموزشگاه استان تحصیل می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha