۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۲۹
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 83785013
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیشتر زندانیان جرایم غیرعمد استان بوشهر جوان هستند

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۲۹
کد خبر: 83785013
بیشتر زندانیان جرایم غیرعمد استان بوشهر جوان هستند

گناوه - ایرنا - مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر گفت: بیشتر زندانیان جرایم غیر عمد گرفتار در زندان‌های این استان اقشار جوان بین ۱۸ تا ۴۰ سال هستند.

سیداسماعیل موسوی روز سه شنبه در جلسه برنامه ریزی جشن گلریزان در گناوه  افزود: این قشر از نیروهای فعالی هستند که اگر از زندان آزاد شوند جامعه از فعالیت‌های آنان در عرصه‌های مختلف بهره‌مند خواهدشد.

وی اظهار داشت: امسال ۱۲۴ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان بوشهر گرفتار هستند که  انتظار دارند با مساعدت و یاری مردم نیکوکار و خیران آزاد شوند.

وی گفت: ۵۰ درصد از این زندانی‌های استان بوشهر بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال،  ۲۵ درصد ۳۰۰ تا ۸۰۰  و  ۲۵ درصد ۸۰۰ میلیون ریال  به بالا بدهکار هستند که ستاد به هر میزانی که بتواند کمک‌های مالی مردمی را جمع‌آوری کند برای آزادی آنان تلاش می‌کند.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر اظهارداشت: با وجود اینکه در شرایط کنونی کرونایی که خیلی از کسب و کارها خوابیده و فشار روی زندانیان و خانواده‌های آنان زیاد است از خیران شهرستان گناوه  که زبانزد عام و خاص هستند انتظار داریم ستاد دیه استان را در آزادسازی زندانیان با پرداخت کمک‌های مالی خود یاری کنند.

وی  ادامه داد: پارسال ۱۰۸ زندانی جرایم غیرعمد استان بوشهر با پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ تومان بصورت بلاعوض و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درقالب  وام‌های درازمدت آزاد شدند.

موسوی  بیان کرد: از مجموع ۱۲۴ زندانی جرایم غیرعمد استان بوشهر ۷ زندانی از شهرستان گناوه هستند که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بدهی دارند.

وی گفت: پارسال ۶ زندانی جرایم غیرعمد شهرستان گناوه بدهی ۲ میلیاردتومانی داشتند که با ورود شورای حل اختلاف و جلب رضایت شاکیان توانستیم این میزان را کاهش و با ۱۱۵ میلیون تومان آنان را آزاد کنیم.

موسوی بیانکرد: امسال به منظور جلوگیری  از شیوع بیماری کرونا، تصمیم گرفته شد که جشن‌های گلریزان به شکل غیرحضوری و در فضای مجازی برگزار شود.

وی یادآورشد: در این روش خیران و مردم می‌توانند با ارایه شماره حساب‌های ستاد دیه که در فضاهای مجازی  نظیر واتساپ و ایسنتاگرام اعلام خواهد شد کمک‌های مالی خود را واریز و یا به ستاد دیه مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: هر قدر زندان‌ها  الی از زندانی باشد سودش نصیب همگان خواهد شد و فشار مالی بر دولت و فشار روانی بر زندانی، خانواده و اطرافیان آنان برداشته خواهد شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha