محل جمع‌آوری کودمرغی سلامت مردم شهرستان بهار را تهدید می‌کند

همدان- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار با بیان اینکه برخی دلالان، کود مرغی را با هدف فروش، ابتدا در زمین‌های حاشیه شهر جمع‌آوری و نگهداری می‌ کنند، گفت: این فرایند علاوه بر انتشار بوی نامطبوع، سلامت ساکنان این شهرستان را تهدید می‌کند.

معصومه پارچیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: کشاورزان بهاری برای کشت سیب زمینی از کود مرغی استفاده می‌کنند و آنها پس از خرید بی درنگ نسبت به پخش آن در زمین کشاوری اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: اما در این میان عده‌ای دلال و سودجو پیش از رسیدن فصل کشت سیب زمینی و استفاده از کود، اقدام به خرید کود مرغی از شهرستان های شمالی و انتقال و دپوی آن در زمین های این شهرستان می‌کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار ادامه داد: این افراد کود مرغی را با سایر کودها و خاک مخلوط کرده و آن را زیر آفتاب پهن می‌کنند تا خشک شود که این کار موجب آلودگی محیط زیست، انتشار بوی نامطبوع، تجمع حشرات موذی و انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و دام می‌شود.

پارچیان ادامه داد: با وجود هشدار مکرر به سودجویان اما همچنان شاهد این تخلف و تبدیل شدن شهرستان بهار به کانون آلودگی هستیم هر چند جریمه های پیش بینی شده برای متخلفان نیز بازدارنده نبوده است.

وی ادامه داد: تمامی پرونده هایی که در این باره تشکیل و به مرجع قضایی شده منجر به صدور رای محکومیت علیه متخلف شده و تاکنون تبرئه نداشتیم و به تازگی فردی به پرداخت سه میلیون تومان جریمه محکوم شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار ادامه داد: خودروهای حامل کود مرغی در نزدیکی میدان نیایش روبروی دامپزشکی پارک کرده و کود را به دلالان می فروشند بنابراین با تصمیم فرماندار بهار مقرر شد که در این محل تابلوی توقف ممنوع نصب شده و نیروی انتظامی با فروشندگان کود مرغی در این خیابان برخورد کند.

پارچیان بیان کرد: با توجه به اینکه دلال‌ها کودمرغی را برای خشک شدن بر روی زمین پهن می کنند در صورت بارندگی شیرابه آن بر روی زمین جریان یافته و علاوه بر به نمایش گذاشتن چهره‌ای نازیبا از این منطقه می تواند عامل انتشار بوی نامطبوع و ناقل بیماری باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha