۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83781088
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آغاز رزمایش همدلی و کمک مومنانه در مدارس مهاباد

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۱۳
کد خبر: 83781088
آغاز رزمایش همدلی و کمک مومنانه در مدارس مهاباد

مهاباد- ایرنا- معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش مهاباد گفت: اولین مرحله رزمایش «همدلی و کمک مومنانه» همزمان با ۱۵ ماه مبارک رمضان مقارن با ولادت امام حسن مجتبی (ع) در مدارس این شهرستان آغاز شد.

احمد رحمانی روز ‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رزمایش با شعار هر مدرسه یک پایگاه همزمان با سراسر کشور در مدارس شهری از امروز آغاز شد. 

وی با اشاره به اینکه این طرح یک پویش ملی جهت حمایت دانش‌آموزان از خانواده‌های آسیب‌پذیر است که با مشارکت مدیران مدارس، انجمن اولیا و مربیان فعالیت می‌کند، ادامه داد: در این طرح مدیران مدارس با برقراری تماس با اولیای دانش‌آموزان و آگاه کردن آنان از این طرح، کمک‌های نقدی و غیرنقدی آنها را جمع‌آوری می‌کنند.

وی اظهار داشت: محور اصلی در این رزمایش ارایه بسته‌های ارزاق شامل کالاهای اساسی ویژه خانواده‌های نیازمند است که بخشی از این اقلام با پشتیبانی قرارگاه کشوری بسیج دانش‌آموزی فراهم و مابقی نیز توسط مشارکت‌های مردمی دانش‌آموزان، همکاران و اولیا خیرین تامین خواهد شد. 

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش مهاباد بیان کرد: مقرر شده به ازای هر ۵۰۰ هزار ریال کمک‌های جمع‌آوری شده توسط هر مدرسه، یک میلیون ریال کمک و یک بسته ارزاق به ارزش ۲ میلیون ریال از طرف بسیج دانش‌آموزی به آن مدرسه در جهت تامین مایحتاج دانش‌آموزان نیازمند اهدا شود. 

رحمانی اضافه کرد: در نهایت اقلام جمع‌آوری شده در مدارس با اولویت خانواده دانش‌آموزان نیازمند در مدرسه، محله یا محوریت مدرسه‌های اطراف و محله‌های حاشیه شهر با هماهنگی شورای نظارت، تقسیم خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه فرآیند شناسایی با سوال از معتمدان محلات و نهایی نمودن نیازمندان واقعی با حفظ کرامت و بدون اطلاع‌رسانی عمومی خانواده‌ها بر عهده مدیران مدارس خواهد بود، بیان کرد: شماره حساب ۰۱۰۶۳۱۱۴۳۵۰۰۳ صندوق تعاون و امداد آموزش‌وپرورش مهاباد در بانک ملی جهت واریز مبالغ نقدی در نظر گرفته شده است که همه خیران می‌توانند هدایای نقدی خود را به این شماره حساب واریز کنند.

وی تحقق راهکار ۸/۸ سند تحول بنیادین مبنی بر مشارکت فعال آموزش و پرورش در مواجهه با نیازهای فوری و عمومی جامعه، لبیک به درخواست مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات و همدلی مومنانه، احیای روحیه انقاق، تقویت روحیه کرامت و ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و مشارکت‌جویی بین دانش‌آموزان و انسجام بخشی هدایای دانش‌آموزان برای خانواده‌های نیازمند را از مهمترین اهداف اجرای این طرح برشمرد.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۴۳ هزار نفر دانش‌آموز است که در قالب ۳۲۴ مدرسه شهری و روستایی دولتی و غیردولتی در حال تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha