۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۳۶
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 83778361
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار گناباد: گسست نسلی نباید خللی در آشنایی جوانان با شهدا ایجاد کند

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: باید مانع از آن شد که گسست نسلی، خللی در آشنایی نسل سوم و چهارم انقلاب با شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس و ارزش‌هایی که به خاطر حفظ آنها خونهای زیادی ریخته شده، ایجاد کند و همه در این راه مسوولیت سنگینی بر عهده داریم.

حامد قربانی روز چهارشنبه در جلسه حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهرستان  گناباد افزود: فرمانداری این شهرستان از تشکلهای غیر دولتی فعال در بخش نشر ارزشهای دفاع مقدس حمایت می کند که مصداق بارز آن ثبت تشکلی با عنوان راویان در فاصله زمانی ۱۵ روز طی سال گذشته بود در حالی که روند ثبت سایر تشکلها حدود یک سال زمان می برد.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا نتوانست به مانعی برای دلجویی از خانواده معظم و والدین شهدا تبدیل شود و مسوولان این شهرستان به عناوین مختلف به صورت تلفنی جویای احوال آنان هستند و برای رفع مسائل و مشکلاتشان تلاش می کنند.

فرماندار گناباد گفت: سرکشی از خانواده های معظم شهدا در سال گذشته به همت مسوولان ذیربط  در فرمانداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران و  سپاه به صورت حضوری انجام می شد ولی بعد از شیوع ویروس کرونا و با توجه به آن که پدران و مادران شهیدان به دلیل کهولت سن در معرض خطر هستند سرکشی و دلجویی از آنان متوقف نشد و به مناسبت های مختلف به صورت تلفنی و مستمر انجام می شود و مانع از آن شدیم که شیوع این بیماری خللی در این مساله ایجاد کند.

قربانی افزود: طرح جامع گردشگری پردیس معراج شهدا در گناباد فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و گردشگری این شهرستان به شمار می‌رود و پیگیری‌هایی برای قرار دادن این مرکز در ردیف طرح‌های استانی برای جذب اعتبار در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: جلسات متعددی برای ایجاد پردیس معراج شهدا گناباد طی یک سال گذشته در سطوح شهرستانی و استانی برگزار شده و با عنایت استاندار خراسان رضوی قرار است یک ردیف اعتباری طی امسال برای آن در نظر گرفته شود.

فرماندار گناباد با اشاره به آغاز برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد امسال گفت: حفظ یاد و خاطره رشادتهای شهدا و رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی وظیفه مهم همه بخشهاست و باید از تمامی ظرفیتها برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره حماسه سازان این دوران بهره گرفت.

از مجموع ۶ هزار و ۵۰۰ رزمنده گنابادی در دوران دفاع مقدس، هزار و ۲۵۰ نفر جانباز و ۳۵۷ نفر به فیض شهادت نایل شدند و از ۱۴ رزمنده مدافع حرم این شهرستان دو نفر شهید و دو نفر جانباز شدند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha