انجمن‌های مردمی نقش محوری در صیانت از میراث فرهنگی دارند

تبریز-ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: انجمن‌های مردمی نقش مهم و محوری در صیانت از میراث فرهنگی و تاریخی دارند.

احمد حمزه زاده روز دوشنبه در دیدار با اعضا و نمایندگان انجمن‌های میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، صیانت مستمر از مواریث تاریخی را منوط به جلب مشارکت انجمن های میراث فرهنگی دانست و  بهره‌مندی از نظرات تخصصی این انجمن ها را راه حلی موثر در پیشبرد اهداف حفاظتی و صیانتی از مواریث تاریخی بیان کرد.

وی اظهار داشت: انجمن های میراث فرهنگی استان با فعالیت مستمر خود همواره نقش بسزایی در احقاق حقوق و صیانت از مواریث فرهنگی و تاریخی داشته و با اعلام نظرات تخصصی و کارشناسی، این اداره کل را در نیل به اهداف حفاظتی و صیانتی همراهی کرده‌اند.

حمزه زاده با اشاره به اینکه مدیریت هیات امنایی برخی از مجموعه‌های تاریخی آذربایجان شرقی قابل بررسی است، ادامه داد: با توجه به گستردگی ظرفیت های تاریخی استان، بررسی و انتخاب آن‌ها جهت مدیریت هیات امنایی یکی از دغدغه‌ها و اهداف انجمن‌های میراث فرهنگی است.

وی ادامه داد: بررسی ساختار و آیین نامه هیات امنایی شدن مجموعه ها لازم است که در این راستا تلاش مستمر در راستای انتخاب و اعلام برخی از مجموعه‌های تاریخی استان از جمله بازار جهانی تبریز و برخی موزه های استان جهت مدیریت به صورت هیات امنایی مورد تاکید است.

حمزه زاده بر لزوم فعال‌سازی سمن‌سرای آذربایجان شرقی تاکید و اضافه کرد: طبق رایزنی های انجام گرفته با اعضای انجمن‌های میراث فرهنگی مقرر شد فعال سازی سمن‌سرا، تشکیل شبکه انجمن های میراث فرهنگی و برگزاری انتخابات هیات مدیره توسط انجمن های میراث فرهنگی و سایر انجمن ها در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه نمایندگان انجمن های میراث فرهنگی دیدگاه ها و نقطه نظرات خود درباره لزوم توجه بیشتر به حفظ و صیانت از بافت تاریخی، خانه های تاریخی و تقویت نیروی انسانی جهت حفاظت از مواریث تاریخی را بیان کردند.

آذربایجان شرقی بیش از یکهزار و 800 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد و یکی از قطب های میراثی کشور محسوب می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha