۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۰۴
کد خبرنگار: 1245
کد خبر: 83774676
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تظاهرات شبانه در سلیمانیه

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۰۴
کد خبر: 83774676
تظاهرات شبانه در سلیمانیه

بغداد - ایرنا - شماری از صاحبان مغازه ها، رستوران ها و کافه داران سلیمانیه در ساعات پایانی شب گذشته (یکشنبه) در اعتراض به ادامه تعطیلی ها به دلیل منع تردد اعمال شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تظاهرات کردند.

معترضان با تجمع در خیابان سالم در مرکز این شهر خواستار بازگشایی مغازه ها و کسب و کارهای خود شدند.

به گزارش شفق نیوز، این افراد نسبت به ادامه ممنوعیت رفت و آمد در اوج ساعت های کاری خود به ویژه در ماه رمضان از بعد از ظهر و تا نزدیکی اذان صبح اعتراض دارند.

اقلیم کردستان عراق از همان نخستین روز شناسایی و ثبت ویروس کرونا در شهر سلیمانیه در اوایل اسفند گذشته اقدام های سفت و سخت پیشگیرانه و مقررات ممنوعیت تردد را اجرایی کرد.

مسوولان اقلیم کردستان همچنین فعالیت مدارس، دانشگاه ها، مشاغل و مراکز پرازدحام از جمله رستوان ها، کافه ها، سینماها و هر گونه اجتماع مردمی را تعطیل اعلام کردند.

ادامه ممنوعیت فعالیت های اجتماعی و اقتصادی و بستن مساجد به دلیل  انتشار ویروس کرونا در روزهای اخیر و با آغاز ماه رمضان سبب بروز نارضایتی و تجمع اعتراضی در میان مردم به ویژه روحانیون و برخی اصناف در شهرهای مختلف اقلیم شده است.   

در همین حال، شنبه گذشته کمیته عالی مقابله با ویروس کرونا درخواست ائمه برای بازگشایی مساجد اقلیم کردستان عراق را رد کرد.

کمیته عالی مقابله با ویروس کرونا با درخواست بازگشایی مساجد در ماه مبارک رمضان در اقلیم کردستان مخالفت و اعلام کرد که دهم ماه مه جاری (۲۱ اردیبهشت) در مورد بازگشایی یا ادامه بسته بودن مساجد تصمیم گیری می شود.   

بر اساس تازه ترین اعلام وزارت بهداشت عراق، تاکنون ۲۲۹۶ مورد ابتلا، ۹۷ مرگ و میر و ۱۴۹۰ نفر بهبود یافته از ویروس کرونا در این  کشور ثبت شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha