فعالیت‌های صنایع در میدان اقتصادی باید جهادی باشد

بندرعباس- ایرنا- بزرگ‌ترین معروف در کشور تلاش برای گسترش فعالیت اقتصادی در جامعه است و فعالیت‌های صنایع استان هرمزگان در میدان اقتصادی نیز باید جهادگونه باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: امروز بزرگترین معروف در کشور تلاش برای گسترش فعالیت اقتصادی در جامعه است و نامگذاری شعار سال به نام "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده این است که ایشان از لحاظ اقتصادی آرمانی بزرگ را برای اداره کشور و تدبیر امور دارند تا با سرعت بیشتری به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن کریمی روز یک‌شنبه در دیدار با اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر شرکت فولاد هرمزگان اظهارداشت: خط تولید و اقتصاد امروز جبهه مقاومت است، زیرا دشمن تمام تلاش خود را براین نهاده که جمهوری اسلامی را از نظر اقتصادی ضعیف کند.

وی ادامه داد: فعالان حوزه اقتصاد خط مقدم جبهه مقاومت هستند و حرکت اقتصادی کشور نیز باید در راستای پیشرفت و تقویت این جبهه باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان به اهمیت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ابرازداشت: نگاه ویژه اسلام به مردم غیرمنفعت‌طلبانه است، لذا برای انسان یک مسیر رشد و تعالی برمی انگیزد تا به تقرب برسد و همه باید در این ماه مبارک به دنبال این هدف باشیم.

حجت‌الاسلام کریمی افزود: خداوند متعال انسان‌ها را در این ماه دعوت به نیکی‌ها و خوبی‌ها کرده و دعا و قرائت قرآن مجموعه‌ای از سفارش‌های الهی برای بندگان است که با عمل به آن بهره‌مند شوند.

این مسوول یادآور شد: فعالان حوزه اقتصادی سرداران جبهه اقتصادی برای ملت ایران افتخار هستند و در میدان اقتصادی نیز مبنا باید تلاش اقتصادی در راستای جلب رضای خداوند، رونق اقتصادی کشور و بهبود معیشتی مردم باشد.

دبیر شورای ستاد امر به معروف و نهی از منکر فولاد هرمزگان نیز گفت: در موضوع مسوولیت اجتماعی فولاد هرمزگان پیشرو بوده و در کنار تولید سلامت افراد نیز مساله‌ای بسیار جدی است.

امید محمدی افزود: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ از همان روزهای ابتدایی شرکت فولاد هرمزگان مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای تهیه دستگاه تنفسی به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص داد.

این مسوول افزود: هم‌چنین ۲۲۵ بسته حمایتی برای اقشار کم درآمد با توجه به وضعیت معیشتی مردم در سطح شهر توزیع شد.

محمدی از دیگر فعالیت‌های این شرکت به ضدعفونی میدان‌های شهر که حضور و تجمع کارگران ساختمانی است، اشاره کرد.

شرکت فولاد هرمزگان دومین کارخانه بزرگ تولید فولاد بعد از انقلاب در زمینی به مساحت ۹۵ هکتار در ۱۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس واقع شده است.

 واحد احیاء مستقیم (کارخانه آهن سازی) با ظرفیت سالانه یک‌هزار و ۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در اسفند ماه ۸۷ راه اندازی  و سال ۸۹ نیز واحد فولاد سازی نیز وارد فاز تست گرم و در ۲۶ فروردین ماه سال ۹۰ نیز نخستین تختال آزمایشی شرکت فولاد هرمزگان وارد مدار تولید شد.

شرکت فولاد هرمزگان دارای ظرفیت اسمی ۱.۵ میلیون تن تختال(اسلب) به ضخامت ۲۰۰ و ۲۵۰ میلی متر، عرض ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی متر و طول ۶۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ میلی متر است، این شرکت همچنین توانایی تولید محصولات میانی از قبیل یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال و ۹۰ هزار تن آهک در سال دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha