انسجام‌بخشی، سهم شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی در مقابله با کرونا

مشهد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در دوران کرونا و طی دو ماه گذشته، شورای اطلاع رسانی استان در همه آگاهی بخشی‌ها و خبررسانی‌هایی که به انسجام مردم برای مقابله با کرونا مربوط بوده، مشارکت داشته و سهم ویژه‌ای در این بخش به خود اختصاص داده است.

جعفر مروارید روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از تشکیل شورای اطلاع رسانی در کل کشور انسجام بخشی بین رسانه‌ها به منزله یک بستر مناسب برای تقویت مفاهیم فرهنگی و هنری و رسانه ای بوده است.

وی اضافه کرد: شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی یک شورای خبررسانی، تصمیم گیری و آینده سنجی و ینده‌پژوهی است که فارغ از منافع سلیقه‌ای، حزبی یا سیاسی و مبتنی بر منافع ملی فعالیت می‌کند و ریاست آن بر عهده معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان بوده و احکام اعضای آن توسط استاندار ابلاغ می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی از زمان تشکیل خود در سال گذشته تاکنون ۱۰ نشست برگزار کرده که پنج نشست آن به طور خاص به کرونا و اقتضائات رسانه‌ای آن مربوط بوده است و در همه اطلاع رسانی‌هایی که به انسجام مردم برای مقابله با کرونا مربوط بوده، مشارکت داشته است.

مروارید افزود: فعالان رسانه‌ای خراسان رضوی بدون چشمداشت و با فداکاری در زمانی که همه نهادها تعطیل بودند، با حضور میدانی خود در جامعه و بیمارستانها جانشان را به خطر انداختند که این نشان از جهاد خاموش رسانه‌ها دارد.

وی ادامه داد: فعالیتهای شورای اطلاع رسانی خر اسان رضوی در دوران شیوع کرونا شامل مدیریت افکار عمومی، کاهش اجتماعات عمومی و اضطرابهای فردی، در اختیار گذاشتن تصمیم‌های ملی کمیته‌های ستاد کنترل و پیشگیری و مقابله با کرونا و توزیع مناسب آنها در بین رسانه‌ها و فرهنگ سازی در این زمینه بوده است.

او اضافه کرد: شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی سعی کرد از حضور اصحاب فرهنگ و هنر و قرآن به عنوان یک نهاد اجتماعی حافظ سلامت مردم بهره گیرد و هم افزایی ایجاد کند که در این راستا دو پویش "درخانه بمانیم" و "به مشهد سفر نکنیم" در فضای رسانه‌ای را مدیریت کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نظارت بر برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در فضای مجازی، راه‌اندازی پویشهای مختلف در سطح ملی، تهیه ویدیوهای شخص محور و زیارت مجازی، اهدای تابلوی خوشنویسی، چاپ پوستر اطلاع رسانی، کلیپهای عیدانه، هماهنگی برای برگزاری موسیقی و طنز و نمایش در شهرستانها را از دیگر فعالیتهای شورای اطلاع رسانی برشمرد.

هیات وزیران در جلسه ۱۳ مردادماه سال ۱۳۹۸ به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی، آئین‌نامه چگونگی تعیین و حدود وظایف سخنگوی هیات دولت و تشکیل شورای اطلاع رسانی دولت را مشخص کرد که متعاقب آن این شورا در سطح ملی و در همه استانها تشکیل شد.

شورای اطلاع رسانی استان با ترکیبی شامل معاون سیاسی و امنیتی استاندار (رئیس شورا)، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان (دبیر شورا)، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیرکل اطلاعات استان، مدیر کل صدا و سیمای استان، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان، مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی استان، مدیر روابط عمومی استانداری و سه صاحبنظر به انتخاب رئیس شورا تشکیل می‌شود.

دستگاه‌های اجرایی در فعالیت‌های رسانه‌ای و تبلیغی موظف به رعایت سیاست‌ها و خط مشی‌های ابلاغی شورای اطلاع رسانی دولت و استان هستند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه نهم اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد: تاکنون ۹۲ هزار و ۵۸۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۸۷۷ تن رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha