۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 1026
کد خبر: 83765265
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری خصوصی  در ساری افتتاح شد

ساری-ایرنا- یک واحد تولید چسب با کاربری در صنایع سلولزی با اعتبار ارزی ۵۵۰ هزار یورو در ساری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری مازندران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: شرکت چسب ساز شهرستان ساری که  با وجود  تحریم ها و  همه گیری ویروس کرونا در مدت زمان ۱۸ ماه توسط گروه صنعتی آرین سعید در ۲ خط تولید راه اندازی شد .
حسن خیریانپور افزود: برای ساخت و تکمیل این واحد تولیدی و صنعتی کارخانه حدود ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و ۵۵۰ هزار یورویی سرمایه گذاری ارزی هزینه شد و با بهره برداری از فاز دو این واحد تولیدی و صنعتی برای ۳۰ نفر از بیکاران استان ایجاد اشتغال شد.
به گفته وی  در مجموع این واحد تولیدی و صنعتی توانست در دو فاز تولیدی ۱۰۰ کارگر را مشغول به کار کند.
 خیریانپور اظهارداشت:  این  واحد تولیدی ظرفیت تولید  رزین های اوره فرمالدنید و ملامین فرمالدنید  برای کاربری در تولید کاغذ روکش و پشتیبان و تأمین کننده اصلی ترین مواد اولیه کارخانجات سلولزی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران افزود: در شرایطی که صادرات محصول MDF  خام در کشور ممنوع اعلام شد و  محصولات MDF روکش دار مجوز صادرات دارند راه اندازی این  واحد صنعتی می تواند علاوه بر تأمین نیازهای داخلی ، تولید مازادش را به خارج از کشور صادر کند.
 گروه صنعتی آرین سعید سرمایه گذار شرکت چسب ساز ساری  با بیش از ۴۰ سال سابقه  فعالیت حدود ۶۰ درصد تولید کشور در صنعت سلولزی را به خود اختصاص داده که در حال حاضر حدود  ۱۴۰۰ نفر در شرکت های زیرمجموعه این گروه مشغول به کار هستند .
این گروه صنعتی ۲ واحد تولیدی فیبر فشرده (MDF)  را در منطقه ویژه اقتصادی استان در بندر امیرآباد در شرق مازندران در دست اجرا دارد  که بزودی این دو واحد نیز به مدار تولید می رسند.
رزین­های اوره و ملامین فرمالدئید (آمینو­ رزین­ها) یکی از مهم­ترین اعضای خانواده­ ی رزین­ها است  که از واکنش چند تراکمی یک ترکیب دارای گروه­ های آمین (مانند اوره‌ یا ملامین) با یک آلدئید (مانند فرمالدئید) به­ دست می‌ آیند. از مهمترین ترکیبات آمینی که در ساخت آمینو رزین­ها استفاده می­شوند می ­توان اوره و ملامین را نام برد.
این رزین­ها که مایعاتی کدر و با ویسکوزیته ­ی بالا  دارند از واکنش ترکیبات آمینی و فرمالین در دما و pH مشخص تهیه شده و کاربردهای فراوانی در صنایع گوناگون از جمله تهیه­  ورق­های تزئینی، نساجی، تولید کاغذ، پارچه­ های ضد­چروک، فراورده­ های کتان و ریون و قطعات قالبی مانند عایق­ های الکتریکی و لوازم آشپزخانه دارند.
آمینو رزین­ها به دلیل برخورداری از عملکرد خوب و قیمت مناسب، کاربرد وسیعی در تولید چسب پیدا کرده­ اند و از این رزین­­ها به مقدار بسیار زیاد برای چسباندن الیاف چوب در صنایع MDF، HDF و نئوپان نیز  استفاده می­ شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha