۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 1783
کد خبر: 83765126
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ارسال محموله‌ ۴۰ تُنی پزشکی-بهداشتی روسیه به ونزوئلا

۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۴۲
کد خبر: 83765126
ارسال محموله‌ ۴۰ تُنی پزشکی-بهداشتی روسیه به ونزوئلا

تهران-ایرنا- روسیه قرار است بیش از ۴۰ تُن محموله بهداشتی- پزشکی به ونزوئلا ارسال کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی میلیک باگداساروف سفیر روسیه در کاراکاس روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که بزودی محموله بیش از ۴۰ تنی محموله و اقلام بهداشتی- پزشکی روسیه به ونزوئلا ارسال می‌شود.

وی افزود: خیلی زود محموله جدید بزرگی از دارو و اقلام بهداشتی به ونزوئلا ارسال می‌شود. در این محموله داروهایی که شهروندان ونزوئلایی‌ها در مسیر مقابله با کرونا به آنها نیاز دارند، وجود خواهد داشت.

این دیپلمات روسی همچنین از برگزاری ویدئوکنفرانس دو روز پیش وزرای بهداشت روسیه و ونزوئلا و بررسی وضعیت دو کشور در مقابله با کرونا خبر داد.

روسیه در حالی محموله بهداشتی به ونزوئلا ارسال خواهد کرد که پیشتر به ایتالیا و آمریکا نیز کمک‌های پزشکی ارسال کرده است.

روس‌ها همچنین در کنار تجهیزات پزشکی، پرسنل پزشکی نظامی از جمله ویروس شناسان را به ایتالیا اعزام کردند. این فرصتی برای روسیه برای دستیابی به تجربه دست اول در مورد چگونگی مهار گسترش ویروس کرونا ارزیابی شد.

در یکم آوریل (۱۳ فروردین) پس از آن که ترامپ و پوتین در تماسی تلفنی توافق کردند که هواپیماهای نظامی مشابه روسیه را به ایالات متحده ارسال کنند، این محموله‌ها حاوی تجهیزات پزشکی و از جمله ماسک‌ها و دستگاههای تنفسی برای کادر بهداشت و درمان آمریکا ارسال شد.

در این میان برخی تحلیلگران این کمک های مسکو را کاملاً ژئوپلیتیک ارزیابی کردند. از سویی کمک‌های امدادی روسیه در مورد ایتالیا، به عدم همبستگی اروپا در مبارزه با بیماری همه گیر کرونا اشاره می‌کند. برای آمریکا هم، این امر باعث می‌شود که واشنگتن را ضعیف و ناتوان از مقابله با بحران داخلی نشان دهد به خصوص که تجهیزات پزشکی که با صنعت نظامی مرتبط است، تحت تحریم‌های آمریکا خریداری شده است.

آمارهای رسمی جهانی نشان می‌دهد، ونزوئلا یکی از پایین‌ترین میزان ابتلا به کرونا را در میان کشورهای آمریکای لاتین دارد، آن‌هم در حالی که در ابتدای شیوع این ویروس، کارشناسان نسبت به وقوع فاجعه در ونزوئلا هشدار می‌دادند.

تاکنون ۳۲۳ نفر در سراسر ونزوئلا به کرونا مبتلا شده‌اند که فقط ۱۰ فوتی داشته است.

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت‌ترین شرایط سیاسی و اقتصادی چند دهه گذشته خود را تجربه کرده است. این کشور که از زمان حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با شدیدترین فشارها و تحریم‌های واشنگتن مواجه شده، در دو سال گذشته توانسته در برابر این فشارها مقاومت کند.

شرایط نامساعد اقتصادی ونزوئلا، زندگی را برای مردم این کشور سخت کرده و کمبود شدید دارو و مواد غذایی در این کشور وجود داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha