ساخت خوابگاه‌های متأهلی در دستورکار دانشگاه‌ها قرار گرفت

تهران-ایرنا- رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها ساخت خوابگاه‌های دانشجویی بویژه متأهلی را از برنامه های اولویت‌دار بر اساس بودجه سال ۹۹ اعلام کرد.

براساس بخشنامه ای که ناصر مطیعی به دانشگاه ها ابلاغ کرد، با توجه به ظرفیت ایجاد شده در بند الف تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ مبنی بر اعطای مجوز دریافت تسهیلات بانکی توسط دانشگاه ها برای تکمیل طرح های تملک دارایی های سرمایه ای خود با اولویت ساخت، خرید و تکمیل خوابگاه های دانشجویی به ویژه خوابگاه های متاهلی در دستور کار دانشگاه ها قرار گرفت.

در این بخشنامه آمده است این صندوق ماموریتی مبنی بر پرداخت بخشی از یارانه سود و کارمزد تسهیلات دریافتی ناظر بر توسعه ظرفیت خوابگاه های دانشجویی بر عهده دارد که با توجه به کمبود ظرفیت خوابگاه های دانشجویی، تمام دانشگاه ها حداکثر بهره برداری را از ظرفیت قانونی یاد شده به عمل آورند.

طبق این بخشنامه در صورتی آن دانشگاه متقاضی استفاده از تسهیلات یاد شده باشد، ضمن جلب موافقت بانک عامل مورد نظر دانشگاه نسبت به تکمیل طرح توجیهی فنی و اقتصادی، کمبودهای ظرفیت خوابگاه های دانشجویی را با تعیین اولویت پرداخت تسهیلات به این صندوق ارائه دهند.

 رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم پیش از این به ایرنا اعلام کرد که در پنج سال گذشته، ساخت خوابگاه های متاهلی تامین اعتبار نمی شد و تعداد این خوابگاه ها که قبلاً در دست ساخت بود، کاهش یافت؛ امکان ساخت خوابگاه های متاهلی در تمام دانشگاه ها وجود ندارد و این خوابگاه ها فعلاً در دانشگاه هایی که پروژه های در دست اجرا دارند، ساخته می شود چرا که ساخت یک خوابگاه بین پنج تا ۶ سال به طول می انجامد.

در حال حاضر حدود هزار خوابگاه متاهلی، مجردی دخترانه و پسرانه در دانشگاه های کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha