روسای دانشگاه‌ها ۱۰۰ نامه به همتایان غیرایرانی ارسال کردند

تهران-ایرنا- قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل از ابتکار روسای دانشگاه‌ها برای تبادل‌نظر با همتایان خارجی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ نامه از سوی روسای دانشگاه‌ها ارسال شده است.

به گزارش روز یکشنبه وزارت علوم، حسین سالارآملی اظهار داشت: به دنبال شیوع بیماری کووید ۱۹ از توانمندی و ظرفیت‌های علمی جهانی برای تشخیص، مقابله و مبارزه با این بیماری همچنین بیان ظلم مضاعف بر مردم ایران با توجه به تحریم‌ها استفاده می کنیم.

وی افزود: از این رو، جنبش نخبگانی علیه این اقدام ضدحقوق بشری بسیج شده و نخبگان جهان را به همکاری بیشتر دعوت کند.

رییس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم ادامه داد" بنابراین، نامه روسای دانشگاه‌های کشور به همتایان غیر ایرانی که با آنها تفاهم‌نامه همکاری دارند، مد نظر قرار گرفت.

سالار آملی هدف از این مکاتبات را باز کردن باب گفت و گو میان محققان و دانشمندان جهانی دانست و اظهار داشت: این گفت و گوها ضمن توجه به معضلات علمی، بخش دیگری از مشکلات را که تحت عنوان تحریم با آن روبرو هستیم مدنظر قرار می دهد.

وی از استقبال دانشگاه ها و مراکز علمی از این پیشنهاد خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ نامه از سوی روسای دانشگاه‌ها برای همتایان غیر ایرانی صادر شده است؛ مخاطبان این نامه‌ها علاوه بر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، اتحادیه‌هایی اند که دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشورمان عضو هستند.

قائم مقام وزیر علوم یادآور شد: تاکنون نامه‌هایی از سوی روسای دانشگاه‌های تربیت مدرس، امام خمینی (ره)، فنی و حرفه‌ای، کاشان، ارومیه، صنعتی شریف و پژوهشگاه‌های رنگ و پلیمر و پتروشیمی ارسال شده است؛ این روند ادامه دارد و بدون تردید در آینده شاهد انتشار گسترده‌تر آن خواهیم بود.

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha