۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۰۴
کد خبر: 83762876
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی فعالیت سامانه بارشی در استان تهران

۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۰۴
کد خبر: 83762876
پیش بینی فعالیت سامانه بارشی در استان تهران

تهران - ایرنا- اداره کل هواشناسی استان تهران برای این استان؛ فعالیت سامانه بارشی، وزش باد و تگرگ پیش بینی کرد و نسبت به پیشگیری از خسارت های احتمالی به شهرداری ها و فرمانداری ها هشدار داد.

به گزارش روز جمعه اداره کل هواشناسی استان تهران، ‌ بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده فعالیت سامانه بارشی و بروز ناپایداری های جوی در استان تهران مشاهده می شود.

فعالیت سامانه بارشی به خصوص در بخش‌های شمالی و غربی با افزایش ابرناکی و در بعضی ساعات (به ویژه بعداز ظهر امروز (جمعه) و از عصر شنبه یا یکشنبه شب) رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد، احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آسمان کمی تا نیمه ابری در پاره ای نقاط با افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده همراه خواهد بود.

بر اساس این گزارش، از روز یکشنبه نیز کاهش نسبی دما در این استان، پیش بینی می شود.

همچنین این اداره کل با ارسال اطلاعیه ای، خواستار عدم توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، مدیریت سدها،  اجتناب از تردد در مسیرهای کوهستانی، عدم صعود به ارتفاعات، محکم کردن سازه های موقت، انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی، شد.

هواشناسی همچنین خواستار آمادگی دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها جهت انجام تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آبگرفتگی معابر شد.

بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روزهای جمعه (۲۳ و ۱۴)، شنبه (۲۵ و ۱۷)، یکشنبه(۲۲ و ۱۳ )  و دوشنبه (۲۳ و ۱۴) و سه شنبه (۲۳ و ۱۳) درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ورامین با ۲۹ درجه و فیروزکوه با ۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha