رفع تصرف ۶ هزار مترمربع از اراضی ملی کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه بااشاره به اقدامات جدی در راستای صیانت از حقوق عمومی در اراضی ملی و منابع طبیعی، تغییرکاربری‌ها و حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها در استان، گفت: در نتیجه گشت‌های مداوم این اکیپ در روزهای گذشته ۶ هزار متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف شد.

روابط عمومی دادستانی روز سه شنبه به نقل از شهرام کرمی اعلام کرد: باتوجه به تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تصرف اراضی ملی و حفظ بیت المال برخورد با متصرفین اراضی ملی و منابع طبیعی را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده ایم. 

دادستان کرمانشاه بااشاره به اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه برای مقابله با سودجویان و دست اندازان به این اراضی، اعلام کرد: تشکیل تیم و اکیپ مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال و سرکشی مداوم از اراضی و منابع ملی از جمله این تمهیدات است. 

کرمی با تاکید بر لزوم هوشیاری بیشتر دستگاه های ذیربط در حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی استان، گفت: انتظار داریم این دستگاه ها در راستای تکالیف قانونی خود نظارت هایشان را تشدید کنند تا از هرگونه تصرف در اراضی ملی جلوگیری به عمل آید.

وی خواستار حساس شدن عموم مردم نسبت به حفظ و نگهداری جنگل و منابع طبیعی شد و گفت: پس از رفع تصرف اراضی آنها را به سازمان های دولتی مربوطه عودت خواهیم داد.
یک میلیون و ۷۱۷ هزار هکتار از مساحت استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که ۵۲۷ هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و ۱۹۰ هزار هکتار دیگر را یعنی حدود ۱.۵ درصد از وسعت منابع طبیعی کشور مراتع تشکیل می دهند.

استان کرمانشاه با ۲۴ هزار کیلومتر مساحت در غرب کشور واقع شده و به دلیل میزبانی از رشته کوه های زاگرس، مملو از جنگل های بلوط است.

استان کرمانشاه با ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارای ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است.

سرخط اخبار استان‌ها