۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۵۰
کد خبر: 83758411
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت جهانی هورامان گامی بلند در توسعه گردشگری کردستان است

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، گردشگری را از ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان اعلام کرد و گفت: ثبت جهانی هورامان می تواند تاثیر فراوانی در توسعه گردشگری استان داشته باشد.

خالد جعفری روز دوشنبه در جلسه کارگروه گردشگری کردستان اظهار داشت: ثبت جهانی هورامان موجب می‌شود تا به عنوان مکانی ویژه در دفاتر گردشگری جهان معرفی شود و بدون شک این اقدام در توسعه استان موثر خواهد بود.

وی افزود: باید معیشت و رفاه مردم این منطقه نیز مورد توجه قرار گیرد اما هر اقدام و اصلاحی که انجام می‌شود با در نظر گرفتن هدف اصلی یعنی حفظ و ثبت جهانی هورامان باشد.

جعفری بر لزوم همکاری تمامی دستگاه‌ها در ثبت جهانی هورامان تاکید کرد و گفت: : پیش از این نیز اقدامات خوبی برای شناساندن کردستان به جهان انجام شده که کنگره بین المللی مشاهیر کُرد از جمله آنها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اضافه کرد: با توجه به توانمندی‎ها و ظرفیت‌های استان می‌توانیم کارهای بیشتری برای معرفی کردستان به دنیا انجام دهیم و منطقه کردنشین ایران را به عنوان ام القرای کردهای جهان معرفی کنیم.

جعفری بر بررسی استقرار نمایندگی انجمن دفاتر گردشگری و جهانگردی در مرز باشماق مریوان تاکید کرد و از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خواست این موضوع را از طریق شرکت مادر تخصصی گردشگری کشور پیگیری تا به صورت قانونی شرایط آن مهیا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha