۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۱۱
کد خبرنگار: 2254
کد خبر: 83758365
T T
۱ نفر
سفیر ایران: شاهکارهای سعدی، مرزهای نژاد، قومیت و زبان را فتح کرده است

اروپا|بلگراد-ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان به مناسبت گرامی داشت روز جهانی سعدی شاعر بزرگ ایرانی در پیامی به ایرانیان مقیم این کشور و علاقمندان به فرهنگ و شعر و ادبیات نوشت: شاهکارهای ادبی و مضامین اخلاقی و انسانی سعدی، مرزهای نژاد، قومیت و زبان را فتح کرده است.

«رشید حسن پور» روز دوشنبه ضمن تبریک به همه اصحاب ادب، هنر، فرهنگ و معرفت  و با اشاره به اینکه روز اول اردیبهشت روز صاحب گلستان و بوستان این دو منبع بزرگ انسانی و اخلاقی است که ریشه در ارزش های متعالی انسانی و اسلامی دارد، افزود: امروز روز تولد شخصی است که به شیخ اجل و استاد سخن لقب گرفته و این شاعر و نویسنده بزرگ پارسی گوی ایرانی و اسلامی با این اندیشه سترگ و معارف بزرگ، جهانی و جاودانه شده است.

سفیر ایران همچنین غزلیات این شاعر بزرگ در بوستان و کلام شیرین و بزرگش در گلستان را همواره به منزله عطر بهاری ساری و جاری خواند و اضافه کرد که سعدی در دو حوزه نظم و نثر و تعادل در زبان و محتوا از بقیه شعرا و نویسندگان متمایز شده و شخصی است که با شاهکارهای ادبی و مضامین اخلاقی و انسانی مرزهای نژاد، قومیت و زبان را فتح کرده و همواره الهام بخش برای همه نسل ها به ویژه نسل های امروز و فردا شده است.

«برای معرفی و بهتر شناساندن سعدی باید از خود سعدی مدد و وام بگیریم، آنجا که می فرماید: بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند.»

سفیر کشورمان خاطر نشان کرد: روز اول اردیبهشت با عید پاک پیروان حضرت مسیح این پیامبر بزرگ و پیامبر صلح و مهربانی مصادف شده است. فرصت را مغتنم می شمرم به همه پیروان این دین بزرگ مخصوصا مردم شریف و خوب صربستان تبریک عرض می کنم.

حسن پور در انتهای این پیام نوشت: امیدوارم این پیامبر و این شاعر و نویسنده بزرگ همواره چراغ راه ما در آینده و الهام بخش معرفت و انسانیت باشند.پیام کوتاه را با این شعر شیخ اجل به پایان می برم: سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز    مرده آن است که نامش به نیکوئی نبرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha