۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۳۰
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83757371
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر ایران در چین: در دو جبهه تحریم و کرونا مبارزه می کنیم

پکن- ایرنا- سفیر ایران در چین از کمک های این کشور در جریان شیوع ویروس کرونا تقدیر کرد و گفت : ایران در حال حاضر در «دو جبهه تحریم و کرونا» مبارزه می کند.

محمد کشاورز زاده روز دوشنبه در گفت و گو با روزنامه گلوبال تایمز چین خاطر نشان کرد نظام بهداشتی ایران با قدرت به مقابله با کرونا ادامه می دهد ولی مبارزه در دو جبهه تحریم و کرونا مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

او تحریم های آمریکا را تقبیح و محکوم کرد و گفت: این اقدام باعث شده است تا ایران برای تهیه و خرید اقلام پزشکی و تجهیزات برای مقابله با کرونا با چالش های جدی روبرو شود.

سفیر ایران در چین با اشاره به برخی «تلاش های مذبوحانه غرب برای مخدوش کردن مناسبات ایران و چین» گفت: تفاوتی نمی کند چه رخدادهایی در جهان بوقوع پیوندد دوستی ایران و چین هرگز تحت تاثیر این شرایط قرار نمی گیرد و دو کشور همواره مانند گذشته با یکدیگر مناسبات دوستانه و همکاری نزدیکی خواهند داشت.

کشاورززاده تاکید کرد برخلاف بسیاری از کشورها، کادر درمانی و پزشکی ایران در مبارزه با کرونا به دلیل «تروریسم اقتصادی آمریکا» متحمل رنج های زیادی شده اند.

سفیر ایران در چین ادامه داد: تحریم های آمریکا مانعی برای خرید تجهیزات پزشکی است در مساله ملزومات پزشکی حتی اگر عرضه کننده خارجی آن یافت شود به دلیل تحریم های بانکی،  مالی،  بیمه و کشتیرانی که آمریکا علیه ایران اعمال کرده است این تجارت را غیرممکن می کند.

او تصریح کرد که ایران و چین همواره روابط دوستانه مستحکمی داشته اند و بخصوص در یک سال و نیم گذشته عرصه های همکاری وسعت یافته و دستاوردها و نتایج خوبی به ثبت رسانده است.

کشاورز زاده با اشاره به مدیریت خوب دو کشور بر این همکاری ها گفت که به رغم تفاوت نظام ها و حکومت های دو کشور، با احترام به حق حاکمیت و استقلال، مناسبات رو به رشد بوده است.

او کمک های چین به ایران در شیوع کرونا را مورد توجه قرار داد و گفت: اولین تیم پزشکی این کشور برای کرونا به ایران اعزام شد اعضای این تیم نشست هایی برگزار و تجربیاتشان را مبادله کردند و دستاوردهای آنها مورد اهتمام ایران قرار گرفته است.

کشاورززاده درباره شفافیت اطلاع رسانی چین در مورد کرونا گفت: «چین در این ارتباط بموقع و با سرعت، اطلاعات شفاف و دست اول را در اختیار دیگر کشورها قرار داده است» دولت چین در سخت ترین شرایط بهترین اقدامات را برای مبارزه با کرونا انجام داده است.

سفیر ایران در پکن همبستگی دو کشور را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: حتی در سخت ترین شرایط ارتباطات و رایزنی های مقام های ارشد دو کشور استمرار داشته و مانعی برای بهبود مناسبات وجود نداشته است.

وی همچنین از کمک های دولت مرکزی و ملت چین و اعطای تجهیزات و ملزومات پزشکی تقدیر و ابراز اطمینان کرد که تحت تلاش های مشترک آنها برای مبارزه با کرونا، آینده روشنی پیش روی روابط ایران و چین وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha