۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۲۹
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 83756754
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اکتشاف مواد معدنی سمنان در دستور کار است

سمنان- ایرنا- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: اکتشاف معادن از جمله اکتشاف نیمه تفصیلی کمربند ملی فلزی جنوب و تکمیل مطالعات ژئوفیزیک هوایی برای ذخیره‌یابی معدنی در این استان در دستور کار است.

علی تشنه دل روز یکشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: تهیه ورق‌های نقشه زمین‌شناسی مناطق اولویت‌دار استان سمنان در بازه زمانی چهار ساله از برنامه‌های اکتشافی این سازمان در سالجاری است.

وی بیان کرد: اهتمام ویژه به اکتشاف ذخایر استان سمنان و سرمایه‌گذاری مناسب، تقویت و توانمندسازی بخش خصوصی از طریق حمایت مالی بیمه‌ای و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در این بخش، هدایت منابع مالی مکفی به سمت اکتشاف نیز در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: شناسایی رگه‌های پنهان مس در منطقه طرود-چاه شیرین، تکمیل اکتشاف و تعیین میزان ذخایر کویر حاج علیقلی برای مواد معدنی پتاس و منیزیم و انجام مطالعات اکتشاف تکمیلی ذخایر سنگ‌آهن شرق سمنان تا جنوب دامغان از دیگر برنامه‌های اکتشافی در استان است.

وی با اشاره به انجام مطالعات اکتشاف تکمیلی و شناسایی ظرفیت‌های رگه‌های کرومیت شرق استان سمنان، اضافه کرد: توجه به زیرساخت‌ها از جمله راه‌سازی و اجرای آسفالت مسیر دسترسی به معادن و حمایت مالی از معادن از دیگر برنامه‌های اصلی این سازمان در استان است.

تشنه‌دل ابراز داشت: استان سمنان با ظرفیت ۴۰ درصدی تولید سولفات سدیم در رتبه دوم کشور قرار دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: ۶۲۶ فقره پروانه بهره‌برداری برای حدود ۴۲ نوع ماده معدنی در سمنان وجود دارد و ظرفیت استخراج سالیانه معادن در استان ۲۳ میلیون تُن است.

مهمترین بخش فعالیت‌های زیر بنایی در حوزه معدن، اکتشاف ذخایر معدنی است.
بخش اکتشاف ذخیره معدنی یکی از بخش های هزینه بر و خطر پذیر در چرخه فعالیت معدنی و این مقوله از توان بخش خصوصی خارج است و در این بخش پر ریسک حوزه معدن، دولت باید زیرساخت ها را با سرمایه‌های دولتی فراهم سازد.

استان سمنان، با داشتن ۶۲۶ معدن، از نظر تعداد معادن رتبه پنجم و در شاخص استخراج رتبه ۶ کشور را دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha