۲۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 1828
کد خبر: 83754055
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید مرغ گوشتی در جنوب کرمان ۳۷ درصد افزایش یافت

۲۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵
کد خبر: 83754055
تولید مرغ گوشتی در جنوب کرمان ۳۷ درصد افزایش یافت

جیرفت - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از افزایش ۳۷ درصدی تولید مرغ گوشتی و سایر ماکیان در این منطقه خبر داد.

سعد برخوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان تولید گوشت سفید را در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان  ۲ هزار ۵۸۷ تن اعلام کرد و افزود: این میزان گوشت
 به همت بهره‌برداران فعال در زمینه پرورش مرغ گوشتی و سایر ماکیان (بلدرچین، کبک، بوقلمون) و حمایت و همدلی کارشناسان جهاد کشاورزی طی یک سال گذشته تولید شده است.
وی با بیان اینکه ۱۴ واحد پرورش مرغ گوشتی صنعتی در جنوب کرمان فعال است، تصریح کرد: این میزان واحد فعال مرغ گوشتی در هر دوره ظرفیت ۲۵۵ هزار قطعه جوجه‌ریزی دارد که در مجموع ۹۰۰ هزار قطعه طی سال گذشته پرورش داده است.
 وی گفت: بخشی از این تولید از فعالیت پنج واحد پرورش سایر ماکیان با ظرفیت ۵۴ هزار و ۷۰۰ قطعه در دوره و همچنین فعالیت واحدهای سنتی و بومی مرغداری به دست آمده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان علت افزایش تولید گوشت سفید را در این منطقه میزان جوجه‌ریزی انجام گرفته در واحدهای صنعتی و فعال شدن برخی از واحدهای غیرفعال در این زمینه عنوان کرد و گفت: برای تولید این میزان گوشت سفید در سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تُن ذرت دانه‌ای و یکهزار تُن کُنجاله سویا با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام منطقه، اتحادیه دامداران و اتحادیه مرغداران با نرخ دولتی بین بهره‌برداران توزیع شد.
وی به شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: محدودیت‌های اعمال شده در زمینه تردد و حمل و نقل، لغو مراسمات و جشن‌ها، کاهش مصرف و تقاضای مردم برای مصرف مواد پروتُئینی، تولیدکنندگان زیرمجموعه دام و طیور به ویژه مرغداران را دچار ضرر و زیان مالی کرده لذا پیگیری‌های لازم برای حمایت از تولیدکنندگان و جبران خسارت وارده  صورت گرفته است.
وی ادامه داد: خرید حمایتی مرغ مازاد از مرغداران یکی از راه‌های حمایت دولت از طریق شرکت پشتیبانی امور دام است.
برخوری به برنامه‌های در دست اقدام برای توسعه صنعت مرغ گوشتی اشاره و تصریح کرد: احداث کشتارگاه صنعتی طیور، افزایش تعداد واحدهای مرغ گوشتی صنعتی، توسعه واحدهای موجود، تامین به موقع ذرت و سویا با نرخ دولتی و همچنین افزایش کیفیت لاشه با کاهش طول دوره پرورش، کاهش وزن، بهبود ضریب تبدیل، تولید مرغ سایز  و مرغ سبز از جمله این برنامه‌ها است.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر را تحت پوشش دارد.