۲۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 1026
کد خبر: 83753796
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مازندران ۱۸۸ میلیارد تومان بودجه مقابله با کرونا گرفت

ساری - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت که دولت تاکنون برای مقابله با کرونا ۱۸۸ میلیارد تومان بودجه به این استان تخصیص داده است.

مفید غلامی‌راد  روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این اعتبار  برای خرید تجهیزات حفاظتی کادر درمانی و بیماران ، تامین تجهیزات مورد نیاز مراکز بیمارستانی محل بستری بیماران کرونایی و تکمیل و تجهیز مراکز درمانی و بیمارستانی نیمه تمام اختصاص داده شد.
وی توضیح داد : دانشگاههای علوم پزشکی مازندران و بابل با بودجه تخصیص یافته تجهیزات حفاظتی مورد نیاز برای کادر درمانی و بیماران و لوزام مورد نیاز برای بیمارستان های کرونایی را خریداری و تامین کرده اند و برای تکمیل و تجهیز مراکز درمانی دارای پیشرفت فیزیکی بالا هم که بتوان در سال ۹۹ تکمیل و بهره برداری کرد ، در حال کارشناسی هستند.

غلامی راد اظهار داشت : بخشی از اعتباراتی که دولت برای مقابله با کرونا به استان ها اختصاص می دهد باید صرف تکمیل پروژه های نیمه تمام بهداشتی و درمانی شود و به همین دلیل هم ابتدا باید این مراکز از سوی دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل معرفی شوند.

وی افزود : یکی از ویژگی های این طرح ها باید تکمیل پذیری آنها در سال جاری باشد که پس از معرفی دانشگاه علوم پزشکی ، بررسی های میدانی برای ارزیابی میزان پیشرفت فیزیکی آنها و چگونگی تکمیل و تجهیزشان در موعد مقرر آغاز می شود.

ویروس کرونا سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل در مازندران شیوع یافت و براساس آخرین آمار هم اکنون حدود ۵۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان تحت درمان قرار دارند و تاکنون بیش از سه هزار بیمار نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.
طبق غربالگری که از سوی دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل انجام شد، حدود ۷۴ هزار بیمار دارای علایم ویروس کرونا در استان شناسایی شدند که این افراد و خانواده هاشان به مدت دو هفته تحت قرنطینه خانگی قرار گرفتند.
براساس آخرین گزارش تاکنون بیشتر بیماران کرونایی دارای علایم به همراه اعضای خانواده شان از قرنطینه خانگی نیز پس از بهبود خارج شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha