سازمان نوسازی مدارس به‌دنبال افزایش مشارکت خیرین است

گرگان - ایرنا - معاون عمرانی وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت که افزایش مشارکت خیرین از برنامه‌های مهم امسال این سازمان برای شتاب‌دادن به اجرای برنامه‌های زیرساختی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مهرالله رخشانی‌مهر روز یکشنبه در نشست خبری ویدئو کنفرانس با خبرنگاران گلستان اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۳۰ هزار خیر به طور مستقیم در مدرسه سازی مشارکت دارند که تلاش می کنیم با اجرای برنامه های فرهنگی، بر تعداد خیران و نیکوکاران مدرسه ساز کشور اضافه کنیم.

وی اجرای برنامه "مکان یابی دقیق و اصولی مدارس " مبتنی بر تحولات جمعیتی در مناطق را دیگر برنامه مهم این سازمان در سال جاری برشمرد و گفت: این طرح به صورت مشارکت با سازمان برنامه و بودجه در استان های عملیاتی می شود تا براساس آن نیاز مدارس در مناطق شناسایی و طرح های مورد نیاز اجرا شود.

وی همچنین از رونمایی سامانه و کتابخانه شاخص مدارس کشور در اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به عمر فضاهای آموزشی و مدارس کشور اشاره کرد و گفت: به طور میانگین ۳۰ درصد مدارس کشور، نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است که ۱۲ درصد آن نیاز به بازسازی داشته و بقیه باید مقاوم سازی شود.

وی ادامه داد: طرح های مدرسه سازی از محل اعتبارات ملی، استانی و کمک های خیرین در دست پیگیری است که در این راستا در ۲۰ سال اخیر حدود ۳۰ درصد مدارس کشور توسط خیرین و با مشارکت دولت ساخته و به بهره برداری رسید.

وی از اجرای طرح تجهیز ۱۰۰ هزار کلاس درس مناطق گرمسیر کشور به سامانه سرمایشی در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح با همکاری وزارت نفت اجرا می شود و سهم گلستان از این اعتبار ۳۰ میلیارد ریال است.

رخشانی مهر به وضعیت مدارس آسیب دیده از سیل ۹۸ گلستان، لرستان و خوزستان اشاره کرد و گفت: با تخصیص به موقع اعتبار آماده سازی مدارس خسارت دیده از سیل، عملیات تعمیر و همه مدارس به پایان رسیده و  طرح های نوسازی این مدارس در دست اجرا است.

در گلستان ۳۲۶ مدرسه با ۲ هزار کلاس درس بر اثر وقوع سیل خسارت دید که برای بازسازی و نوسازی این مدارس ۳۲۰ میلیارد ریال توسط خیرین، ۲۵۰ میلیارد ریال از طریق اعتبار ملی و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار استانی اختصاص یافت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان نیز در این نشست خبری گفت: پیش بینی می شود ساخت ۲۵۰ کلاس درس تا مهرماه امسال به پایان رسیده و تحویل آموزش و پرورش استان شود.

یاسر لیوانی افزود: اکنون این اداره کل در مجموع ساخت ۱۰۵ مدرسه با ۶۰۰ کلاس درس را از محل منابع مختلف با میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در دست اجرا دارد .

وی تجهیز هزار و ۹۰ کلاس درس به سیستم گرمایشی، پایان استفاده از بخاری نفتی در مدارس استان، توسعه مدارس سبز با هدف بهینه سازی مصرف و پیگیری استاندارد سازی هزار و ۶۰۰ کلاس درس دارای بخاری گازی را از مهم ترین برنامه های این اداره کل در سال جاری برشمرد.

 گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت ، ۳۶۲ هزار دانش آموز دارد که در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha