آماده باش کامل ستاد بحران زنجان برای مقابله با عوارض احتمالی بارندگی‌ها

زنجان – ایرنا – استاندار زنجان گفت: به واسطه وقوع بارندگی‌ها از امشب به مدت یک هفته در سطح استان، ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌ها در آماده باش کامل هستند.

فتح الله حقیقی شامگاه دوشنبه در دومین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد، افزود: بر اساس اعلام هواشناسی، بارندگی ها در مناطق استان طی امشب و فردا شدید است و بارش ها تا یکشنبه هفته آینده با شدت کمتر ادامه خواهد داشت.

وی اظهار امیدواری کرد: مدیریت مناسب، به کنترل عوارض احتمالی ناشی از بارندگی ها ختم شود.

استاندار زنجان تصریح کرد: از امشب به مدت یک هفته همه اعضای ستاد استانی، شهرستانی و دهیاران استان در آماده باش کامل باید باشند و هیج یک مدیران حق ترک محل خدمت خود را ندارند.

حقیقی به ضرورت آماده باش ارتش و سپاه برای کمک و یاری در صورت نیاز، اشاره کرد و ادامه داد: تمام امکانات بخش های دولتی و خصوصی چه در استان و شهرستان ها باید در اختیار مدیریت  ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید نظارت ها بر ممنوعیت تجمع در تفرجگاهها که پیش از این نیز به خاطر کرونا ممنوع اعلام شده است، انجام شود و از نزدیک شدن مردم به حریم رودخانه و مسیل ها ممانعت به عمل آید.

حقیقی با بیان اینکه طی چند روز آینده شاهد کاهش دما در استان خواهیم بود، گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان باید نسبت به توجیه کشاورزان برای انجام اقدامات لازم جهت جلوگیری از سرمازدگی باغات، اطلاع رسانی لازم را انجام دهد.  

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه میزان بارش ها در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۲۲ درصد کاهش دارد، افزود: امسال بارش ها از جهت به موقع بودن و کیفیت، معنادار بود و بارش ها به ویژه در زمستان گذشته در زمان مناسبی به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: این موضوع در پر شدن سدهای استان موثر بود به طوری که میزان پر شدن مخازن چهار سد تهم، گلابر، تالوار و کینه ورس نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

حقیقی با بیان اینکه امسال ۱۰۰ درصد میزان هدف گذاری ها در کشت گندم محقق شده است، اظهار  داشت: ۱۰۰ درصد عرصه های کشت شده نیز سبز شده و این نشان از کیفیت بارش ها در سال زراعی جاری دارد.

صفی الله کرامتی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان نیز در این جلسه به ضرورت تمهیدات مناسب برای کنترل عوارض ناشی از بارندگی ها اشاره کرد و گفت: علاوه بر بارش شدید، افت دما به ویژه در روز چهارشنبه هفته جاری تا منفی ۳ درجه نیز در مناطق استان پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha