۱۴ فروردین ۱۳۹۹، ۲۲:۳۵
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 83736705
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بیش از یک میلیون آسیب دیده از بحران کرونا در آلمان درخواست کمک کرده‌اند

تهران- ایرنا- دولت آلمان به دنبال تمدید دوران قرنطینه برای جلوگیری از شیوع کرونا تاکنون یک میلیون و یکصد هزار درخواست کمک مالی از طرف مشاغل آسیب دیده دریافت کرده است.  

به گزارش "کیت کونولی" خبرنگار اعزامی روزنامه گاردین در برلین، با افزایش مت دوران قرنطینه در آلمان برای کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا تعداد زیادی از مشاغل آسیب دیده درخواست دریافت کمک مالی فوری از دولت فدرال آلمان کرده‌اند.  

پیش از این دولت آلمان بسته یک میلیون و هشتصد هزار یورویی را برای کمک به مشاغل آسیب دیده تصویب کرده بود که تا کنون یک میلیون یورو از آن پرداخت شده است.  

قرار است این کمک‌های مالی به طور روزانه به مشاغل حساس و آسیب دیده پرداخت شود.  

بیشتر پرداختی‌های دولت آلمان به رستوران‌ها، آرایشگاه‌ها و سالن‌های آرایشی و مشاوران شغلی و به مراتب کمتر برای صنعتگران و کارگران ساختمانی انجام می‌شود که هنوز هم قادر به کار هستند تا زمانی که بتوانند قوانین فاصله فیزیکی را حفظ کنند.  

فقط چند روز از تصویب مقررات اضطراری در پارلمان آلمان می‌گذرد و تا کنون افراد خود اشتغال زا و مشاغل کوچک نیز واجد دریافت کمک‌های مالی می‌شوند.  

براساس مقررات اضطراری پارلمان آلمان، افراد با حداکثر پنج کارگر می‌توانند  ۹ هزار یورو و مشاغل دارای حداکثر ۱۰ کارگر می‌توانند ۱۵ هزار یورو کمک مالی دریافت کنند.

دریافت کنندگان کمک‌های مالی نیاز به بازپرداخت این کمک‌ها نیستند.  

دولت‌های مرکزی و فدرال آلمان چهارشنبه‌ شب اعلام کردند که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های اعمال شده در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی را تا ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) تمدید می‌کنند.  

آنگلا مرکل صدراعظم و وزیران کشور ایالت‌های آلمان در یک نشست که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، توافق کردند که ممنوعیت برگزاری اجتماعات و دیگر مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی که شامل ممنوعیت تجمع بیش از یک نفر در اماکن عمومی می‌شود. 

در آلمان بیش از ۷۴ هزار مبتلا به کرونا تاکنون ثبت شده و حدود ۸۲۱ تن از آن‌ها جان باخته‌اند.  

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha