۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۴۶
کد خبرنگار: 1245
کد خبر: 83730532
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الحشد الشعبی مخفیگاه های داعش را در دیاله گلوله باران کرد

بغداد - ایرنا - نیروهای "الحشد الشعبی" (بسیج مردمی عراق) مخفیگاه های گروه ترویستی "داعش" را در شمال شرقی "بعقوبه" مرکز استان "دیاله" با گلوله های خمپاره هدف قرار دادند.

خبرگزاری ملی «نینا» روز شنبه به نقل از یک مقام امنیتی عراق نوشت که نیروهای الحشد الشعبی پس از تحرکات داعش با خمپاره مواضع این گروه تروریستی را در منطقه «بان میل» در حومه «خانقین» در استان دیاله گلوله باران کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای تیپ یکم الحشد الشعبی اواخر دیشب در واکنش به حمله داعش به یکی از یگان های بسیج مردمی در منطقه «نفت خانه» در شمال شرقی بعقوبه مرکز استان دیاله مواضع تروریست ها را گلوله باران کردند.

از طرف دیگر، نیروهای پلیس فدرال عراق امروز دو رشته تونل تروریست های داعش حاوی سلاح، تجهیزات و مواد منفجره را در سامرا و کرکوک شناسایی و کشف کردند.

فرماندهی پلیس فدرال عراق در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای لشکر پنجم در عملیاتی موفق به شناسایی و کشف یکی از مخفیگاه های تروریست های داعش در منطقه «الکوش» در شمال سامرا به همراه کمربندهای انفجاری و انواع مهمات و مواد منفجره شدند.

در همین حال، نیروهای الحشد الشعبی اوایل هفته گذشته نیز در عملیاتی امنیت هشت منطقه در استان دیاله عراق را با پاکسازی عناصر تروریستی داعش تامین کردند.

سازمان الحشد الشعبی با انتشار بیانیه ای در این باره اعلام کرد که هشت منطقه در شمال شرق استان دیاله حوالی خانقین به گستره بیش از ۱۰۰ کیلومتر از وجود گروه های تروریستی پاکسازی شد.
این مناطق شامل «الزور، السمک، زلو، کانی ماسی، علی الصغیر، بقجه، تلال نفت خانه، وادی غرب و وادی طلاب» است.

نیروهای مشترک الحشد الشعبی و ارتش عراق پیش از این نیز در عملیاتی عناصر گروه تروریستی داعش در صحرای «الانبار» در غرب این کشور را پاکسازی کردند.

این عملیات امنیتی، تنها یک روز پس از حملات هوایی آمریکایی به پایگاه هایی از نیروهای مسلح عراق (ارتش، پلیس و الحشد الشعبی در کربلا و بابل) در بخش جنوب شرقی استان الانبار انجام شد.

در حملات هوایی اخیر آمریکا به برخی پایگاه های نظامی عراق، دو نیروی پلیس و سه نیروی ارتش این کشور کشته و ۹ نفر زخمی شدند که یک نفر از پلیس، سه نفر از نیروهای ارتش و پنج نفر از نیروهای الحشد الشعبی بودند.

سازمان الحشد الشعبی عمده ترین و مهم ترین نیروی عملیاتی عراق علیه تروریست های داعش به شمار می رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha