خلخال رتبه نخست و اردبیل رتبه پنج طرح غربالگری در کشور را دارند

اردبیل - ایرنا- استاندار اردبیل گفت: در اجرای طرح غربالگری در بین۲۶ استان کشور، اردبیل رتبه پنجم و دانشگاه علوم پزشکی خلخال رتبه اول را کسب کرده‌اند.

اکبر بهنامجو روز شنبه افزود: در بیشتر شهرستان‌های استان ۱۰۰ درصد غربالگری انجام شده و در برخی نیز این رقم بالای ۹۶ درصد می‌باشد.

وی با بیان اینکه مبنای طرح غربالگری سنجش از خانواده‌ها و خوداظهاری آنها بوده، بیان‌کرد: پرسنل دانشگاه علوم پزشکی در انجام این طرح طی تماسی با خانواده‌ها وضعیت جسمانی افراد را در رابطه با علایم ویروس کرونا پرس و جو کرده و در نتیجه این اقدام ۹۸.۸ درصد فاقد هرگونه علایم شناسایی شده‌اند.

او ادامه‌داد: ۱.۲ درصد از افرادی که به نوعی مشکوک به ویروس کرونا بودند تحقیقات بیشتر بر روی خانواده این افراد انجام می‌شود.

بهنامجو با اشاره به اینکه مرحله دوم غربالگری نیز در استان اجرا می‌شود، اظهارکرد: با توجه به اینکه ممکن است از زمان اجرای غربالگری مرحله اول تعدادی به افراد مشکوک اضافه شده باشد، مرحله دوم این طرح بصورت رندوم و کامل آغاز می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: این طرح بر مبنای انسداد خروجی و ورودی شهرها همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز از ساعت ۲۴ پنجشنبه آغاز شده و کنترل خودروهای غیربومی در مبادی وردی شهرها با جدیت دنبال می‌شود.

بهنامجو افزود: افرادی که برای دیدن خانواده خود به شهرستان‌های استان آمده بودند می‌توانند به محل زندگی خود برگردند، اما افرادی که قصد ورود به این شهرستان‌ها را دارند باید طبق روال و دستورالعمل قانون را رعایت کنند.

وی اضافه‌کرد: کنترل مبادی شهرها در اجرای دقیق غربالگری کمک خوبی به ما خواهد کرد تا برنامه‌ریزی‌ها نسبت به جمعیت با دقت بیشتر انجام شود.

 تعداد جانباختگان کرونا تا روز گذشته در استان اردبیل به ۵۶ نفر  و تعداد بیماران مبتلا به کرونا  به  ۳۶۵ نفر رسیده است.

تعداد بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا که در بیمارستان‌های استان بستری هستند ۳۳۳ نفر است .

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha