۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۴۰
کد خبرنگار: 896
کد خبر: 83727106
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تلفنی مشتریان در نیمی از فروشگاههای مازندران اجرایی شد

ساری - ایرنا - معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: همسو با مصوبات ستاد پدافند زیستی مقابله با کرونا استان مبنی بر اجرای برنامه خرید تلفنی و اینترنتی مشتریان از فروشگاههای استان، تاکنون نیمی از فروشگاه های بزرگ مازندران این برنامه را پیاده کردند.

۱۹ اسفند سال گذشته براساس تصمیم ستاد پدافند زیستی مقابله با کرونا در مازندران طی هماهنگی صورت گرفته میان سازمان صنعت با اتحادیه های اصناف مازندران برنامه خرید تلفنی مشتریان از فروشگاههای استان ابلاغ شد و از فروشگاههای بزرگ خواسته شد تا این کار را انجام دهند. 

ابراهیم یعقوبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود یکصد فروشگاه بزرگ در مازندران فعالیت می کنند که در این فروشگاه ها انواع و اقسام وسایل مورد نیاز مردم عرضه می شود که غالبا از نقاط شلوغ و پرتردد صنوف استان به شمار می روند و روزانه صدها نفر از مردم برای تهیه مایحتاج خود به این مکانها مراجعه می کنند. 

وی ادامه داد : پس از شیوع کرونا و برای مقابله با تجمع و ازدحام افراد در محیط های فروشگاهی ، اجرای برنامه خرید تلفنی مشتریان در مازندران ابلاغ شد و در حال حاضر ۵۰ فروشگاه بزرگ استان بسترهای لازم برای اجرای این کار را انجام داده اند و مشتریان با تماس تلفنی  و ارائه لیست لوازم مورد نیاز خریدهای خود را انجام می دهند .

معاون سازمان صنعت مازندران در خصوص زیرساخت و یا بستر مورد نیاز برای اجرای این برنامه گفت : به طور مثال فروشگاه مورد نظر باید سیستمی متشکل از نیروهای انسانی پاسخ دهنده به تلفن برای دریافت لیست خرید مشتریان و همچنین نیروی انسانی برای جابجایی و حمل بار به درب منازل را داشته باشد تا بتواند این کار را انجام دهد .

وی افزود : مابقی فروشگاههای مازندران که این برنامه را تاکنون انجام ندهند بدلیل نداشتن و کمبود نیروی انسانی موفق به انجام این کار نشده اند که از آنها خواسته شد تا زودتر با رفع کمبودها در این زمینه آنها نیز به چرخه ارائه خدمات تلفنی بپیوندند . 

به گفته یعقوبی هرچند کرونا آسیب های را به بخش های مختلف وارد کرد اما در برخی جهات فرصت های خوبی را ایجاد کرده است که یکی از این موارد همین برنامه می باشد که طی سالهای مختلف تلاش ها برای جا انداختن خرید تلفنی مشتریان در فروشگاههای استان توفیقی نداشتیم اما کرونا باعث شد تا مردم برای حفظ سلامت خود و خانواده به این شیوه خرید کالاها استقبال نشان بدهند . 

وی امیدوار است پس از بیماری کرونا ، مردم از این شیوه خرید کالاهای خود از فروشگاههای بزرگ ادامه بدهند . 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha