بیش از یک میلیون تردد در جاده‌های کردستان ثبت شد

سنندج - ایرنا - رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: دوربین‌های نظارتی راهداری در ۱۰ روز گذشته (۲۵ اسفند پارسال تا پنجم فروردین امسال) یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۱۹۴ مورد تردد خودرو در محورهای مواصلاتی این استان ثبت کردند.

دانش زندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این تعداد تردد در طرح نوروزی در ۳۰ محور بین شهری استان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: این تعداد تردد در مقایسه با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مورد تردد مدت مشابه سال قبل، ۳۷ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۲۵۹ هزار و ۲۳۳ دستگاه خودرو از مبادی ورودی به استان وارد شد که در این بخش نیز به نسبت ۴۴۸ هزار دستگاه مدت مشابه از کاهش ۴۲ درصدی و خودروهای خروجی نیز با ۳۸ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه از ۴۱۵ هزار دستگاه به ۲۵۷ هزار و ۴۸۶ دستگاه رسید.

زندی یادآور شد: عمده دلیل این کاهش ها لغو سفرهای نوروزی، پیوستن مردم به کمپین در خانه بمانیم به منظور پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور بوده است.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha