۵ فروردین ۱۳۹۹، ۲۳:۲۹
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 83726596
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

قطر و اردن برای مقابله با کرونا همکاری می کنند

۵ فروردین ۱۳۹۹، ۲۳:۲۹
کد خبر: 83726596
قطر و اردن برای مقابله با کرونا همکاری می کنند

تهران-ایرنا-"عبدالله دوم" شاه اردن وشیخ "تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر سه‌شنبه شب در گفت وگوی تلفنی بر ضرورت همکاری دو کشور برای مقابله با ویروس کرونای جدید موسوم به "کووید-۱۹" تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن "پترا" اردن، عبدالله دوم در این گفت و گوی تلفنی با امیر قطر اعلام کرد که با توجه به شیوع کووید- ۱۹، ضروری است، تلاش‌های مشترکی برای مقابله با این بیماری مسری صورت گیرد.

همزمان با این رایزنی،وزارت بهداشت عمومی قطر سه‌شنبه شب از شناسایی ۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد تا شمار مبتلایان به ۵۲۶ نفر  برسد.

این وزارت‌خانه اعلام کرد که با بهبود یافتن ۴ نفر دیگر، شمار افرادی که سلامتی خود را به دست آورده‌اند، به ۲۱ نفر رسیده است.

کمیته عالی مدیریت بحران قطر از ساخت دو مرکز پزشکی موقت برای خدمات رسانی به افرادی خبر داد که علایم جزیی کرونا دارند.

"سعد جابر" وزیر بهداشت اردن نیز سه‌شنبه شب از ثبت ۲۶ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد و  مجموع مبتلایان در این کشور به ۱۵۳ نفر رسید.

شیوع ویروس کرونا  «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر در سراسر جهان به حدود ۴۰۰ هزار نفر رسیده که ۱۷ هزار و ۲۶۱ تن فوت شده و ۱۰۳ هزار نفر بهبود یافته اند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha