۴ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۰۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83725166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا در پاکستان؛ از دخالت ارتش تا تعطیلی فرودگاه

۴ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۰۷
کد خبر: 83725166
کرونا در پاکستان؛ از دخالت ارتش تا تعطیلی فرودگاه

اسلام‌آباد - ایرنا - در پی شیوع ویروس کرونا در پاکستان، دولت از نیروهای مسلح خواست تا وارد صحنه شود و فرودگاه بین المللی شهر کراچی نیز به تعطیلی کشیده شد.

رسانه‌های پاکستان روز دوشنبه‌ گزارش دادند که دولت این کشور براساس قانون اساسی، از ارتش خواست تا برای کمک به نهادهای غیرنظامی وارد صحنه شود و از ظرفیت‌های خود برای مدیریت شیوع کرونا استفاده کند.

ویروس کرونا که به تعبیر سخنگوی ارتش پاکستان به چالش جدی برای این کشور تبدیل شده است، تاکنون ده‌ها شهر پاکستان را درگیر کرده و دست کم ۸۷۵ نفر نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند. ۶ بیمار کرونایی تاکنون فوت کردند.

سرلشکر «بابر افتخار» سخنگوی ارتش پاکستان ساعاتی پیش در یک نشست توجیهی که به دلیل احتیاط نسبت به شیوع کرونا بدون حضور نمایندگان رسانه در مقر فرماندهی ارتش در شهر راولپندی برگزار شد، اعلام کرد: کرونا چالش جدی پیش روی مردم پاکستان است. ما باید حداکثر احتیاط و رفتار مسئولانه ای را در برابر این ویروس داشته باشیم.

وی افزود: نیروهای ارتش در سراسر پاکستان مستقر شده اند و در کنار مسئولان دولتی و نهادهای سیاسی غیرنظامی، نقش خود را برای غلبه بر کرونا ایفا خواهند کرد.

سخنگوی ارتش پاکستان از مردم این کشور خواست تا مسئولیت پذیری را جدی گرفته و به خانه‌نشینی پایبند باشند.

تحولات کرونا در پاکستان با اعلام تعطیلی کامل در ایالات پنجاب، سِند و همچنین بسته شدن فرودگاه شهر کراچی به عنوان بزرگترین فرودگاه این کشور به روی همه پروازهای داخلی و خارجی وارد مرحله جدیدی شد.

دولت‌های ایالتی و ارتش پاکستان به مردم توصیه کردند که در زمان تعطیلی مناطق مورد نظر از تردد غیرضروری در معابر و سطح شهرها به طور جدی پرهیز کنند در غیر این صورت با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد. 

نخست وزیر پاکستان روز گذشته طرح تعطیلی کامل کشور و یا اعمال حکومت نظامی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را به ضرر مردم کشورش دانست و گفت: ماندن در خانه و قرنطینه داوطلبانه راه‌حل اساسی برای مردم پاکستان جهت در امان ماندن از بیماری کووید-۱۹ است.

«عمران‌خان» هشدار داد که بی احتیاطی مردم به ضرر کشور تمام می‌شود بنابراین باید در خانه ماند و جلوی شیوع کرونا را گرفت.

پیش‌تر دولت پاکستان  پس از بستن مرزهای زمینی و محدود کردن تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی تمام پروازهای خارجی (ورودی و خروجی) را برای ۱۵ روز در این کشور تعطیل کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha