سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان هشت مصدوم برجا گذاشت

زاهدان-ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم‌پزشکی ایرانشهر گفت: جاری شدن سیلاب با تخریب پل در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه تاکنون هشت مصدوم برجا گذاشت .

دکتر نادر ستوده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سقوط یک دستگاه وانت بار و یک دستگاه کامیون شب گذشته از پل تخریب شده ناشی از بارندگی در مسیرهای شهرستان ایرانشهر سه مجروح برجا گذاشت.

وی افزود: همچنین براثر بارندگی‌های شدید شاهد جاری شدن سیلاب در مسیرها بودیم که این امر منجر به واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ در محدوده مسجد حضرت ابوالفضل (ع) ایرانشهر شد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم‌پزشکی ایرانشهر ادامه داد: این حادثه منجر به مجروح شدن پنج نفر از سرنشینان پژو شد که بلافاصله مجروحان با آمبولانس به بیمارستان خاتم النبیا(ص) ایرانشهر منتقل شدند.

وی بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران و احتمال وقوع سیل در استان، مردم از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

ستوده اظهار داشت: تمامی پایگاه‌های اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با توجه به اعلام بروز سیلاب در آماده باش در آمدند.

به گزارش ایرنا  سه مسیر فنوج - اسپکه، دلگان - زهکلوت و دلگان - ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان به دلیل وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی از بامداد امروز/دوشنبه/ بسته شده است.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده است .
شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha