۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۲۷
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 83723097
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هواشناسی سمنان درباره سیلاب ناشی از بارش‌های رگباری هشدار داد

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی با تقویت سامانه بارشی در ۴۸ ساعت آینده در برخی از نقاط این استان دور از انتظار نیست.

ایرج مصطفوی عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، با استقرار امواج ناپایدار و تقویت فعالیت سامانه بارشی در استان سمنان، از اوایل وقت فردا یکشنبه، بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی نقاط تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: دمای هوای استان سمنان بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد در فردا کاهش نسبی دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان تاکید کرد: با توجه به شرایط فصلی و رگباری بودن بارش ها، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل ها در برخی نقاط استان و نیز وزش باد شدید و خسارات احتمالی، رعد و برق احتمال صاعقه و تگرگ تمهیدات لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: دامداران، با توجه به احتمال بارش در ارتفاعات این استان از چرای دام ها در ساعات نا آرام هوا به دلیل خطر برق گرفتگی و سیلاب در این مناطق خودداری کنند.

مصطفوی با اشاره به کاهش نسبی دمای هوای استان سمنان، افزود: کشاورزان و گلخانه‌داران بخاری‌های باغی و دیگر وسایل مقابله با سرمازدگی را آماده‌سازی کنند.

به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha