۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۰۱
کد خبرنگار: 1823
کد خبر: 83722961
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازار کرمان کرمان تا ۱۵ فروردین تعطیل است

۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۰۱
کد خبر: 83722961
بازار کرمان کرمان تا ۱۵ فروردین تعطیل است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با تاکید بر اینکه بازار و پاساژهای این استان طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا تا ۱۵ فرودین سال جاری تعطیل خواهند بود گفت: انتظار می‌رود اصناف با بسترسازی، شرایط خرید تلفنی و اینترنتی را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدایی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا افزود: طبق مصوبه این ستاد بازارهای سنتی، پاساژها و مراکز خرید کرمان تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل خواهند بود و در راستای رفع نیازهای ضروری جامعه، باید بستر خرید و فروش اینترنتی و تلفنی را در بین اصناف و مردم نهادینه کرد.

وی اظهار داشت: اگر ضرورت تامین زیرساخت‌ها و تامین یارانه‌ای برای ترویج خرید و فروش اینترنتی احساس شود ستاد مقابله با انتشار ویروس کرونا در کرمان این اقدام را انجام خواهد داد.

استاندار کرمان همچنین گفت: تمام کالاها و اقلام پزشکی مورد نیاز مقابله با کرونا اعم از تولیدی یا وارداتی باید با نرخ ستاد تنظیم بازار توزیع شود و در این راستا نیز باید نظارت ویژه ای بر داروخانه ها و محل های عرضه این اقلام توسط نهادهای نظارتی صورت گیرد.

وی گفت: اتوبوس‌های حامل اتباع غیرمجاز طرد شده از استان کرمان می‌توانند در مسیر کرمان به سیستان و بلوچستان با حضور ماموران نیروی انتظامی تردد کنند و این اقدام برای مقابله با ویروس کرونا در استان موثر است.

فدائی به جزییات بیشتری از مصوبات ستاد مقابله با کرونا در امروز شنبه اشاره و تصریح کرد: حمل و نقل عمومی کشور شامل حرکت قطارها، هواپیماها و اتوبوس ها موضوعی است که تصمیمات آن بر عهده ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا است و در این راستا نمی توانیم تصمیم گیری خاصی در استانها داشته باشیم.

وی افزود: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، اگر آموزش‌های مدارس کشور از ۱۶ فروردین ماه سال جاری آغاز شود، به مدت یک ماه به دوره آموزش مدارس کشور اضافه خواهد شد و اگر تاخیر دوباره ای در آغاز مجدد سال تحصیلی دانش آموزان ایجاد شود، به همان میزان نیز دوباره به سال تحصیلی اضافه خواهد شد ضمن آنکه در موضوع ادامه سال تحصیلی مراکز آموزش عالی نیز مقرر شد به مدت سه هفته به دوره آنها اضافه شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: کنترل جدی ورودی‌های استان کرمان نیز یکی دیگر از مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا در استان کرمان است که در این راستا مهمترین ورودی استان کرمان از سمت شهرستان انار کنترل می شود.

وی ادامه داد: دو راهی دهج نیز یکی از ورودهای ترانزیتی استان کرمان است که وسایل نقلیه از این مسیر به سمت استان هرمزگان و سایر نقاط کشور تردد دارند که مشکلاتی برای استان یزد ایجاد کرده بود و مقرر شد که دستورالعملی در زمینه ورود خودروها از این ناحیه تدوین شود.

استاندار کرمان عنوان افزود: همچنین در ستاد استانی مقابله با کرونا همچنین مصوب شد تیم های گشتی‌های متشکل از بسیج و دانشگاه علوم پزشکی در شهر خودروهایی با پلاک های غیربومی را کنترل و بررسی کنند و در خصوص تردد آنها در سطح شهرهای استان تصمیم‌گیری شود که گزارش اقدامات آنها بزودی اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: ممکن است به هر دلیلی افراد غیربومی وارد استان کرمان شده‌ و خیمه‌های مانند چادر در پارک‌ها و در نقاط مختلف شهر برپا کرده باشند که در این استا نیز مقرر شد بر اساس مصوبات ستاد استانی، در مورد آنها تصمیم‌گیری های لازم صورت گیرد.

وی گفت: ضمن آنکه کارگروه امنیتی انتظامی استان کرمان در مورد افراد بومی که بهبرپا کردن چادر در شهر اقدام می کنند تصمیم‌گیری های لازم را انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha