۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۰۲
کد خبرنگار: 2176
کد خبر: 83722444
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین مورد مرگ بر اثر کرونا در فلسطین اشغالی

۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۰۲
کد خبر: 83722444
نخستین مورد مرگ بر اثر کرونا در فلسطین اشغالی

تهران-ایرنا- رژیم صهیونیستی تأیید کرد که یک مرد ۸۸ ساله در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد که این فرد حدوداً یک هفته قبل  به بیمارستان شهر شرک آورده شده بود.

براساس این گزارش حال بیمار وخیم بوده و پس از بی نتیجه ماندن درمان؛ جان خود را از دست داد.

تاکنون ۷۰۵ مورد ابتلا به کرونا در سرزمین های اشغالی گزارش شده است که  حدود ۱۰ بیمار در شرایط وخیم قرار دارند و ۱۵ نفر به طور کامل بهبود یافته اند.

نویسندگان و فعالان وضعیت قرنطینه و بغرنج برای مقابله با کرونا در سرزمین های اشغالی را با شرایط قرنطینه و محاصره 13 ساله نوار غزه مقایسه می کنند.

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" چاپ سرزمین‌های اشغالی روز جمعه در یادداشتی نوشت: تدابیر گسترده اسرائیل برای مقابله با کووید-۱۹موجب شده تا تل آویو به غزه‌ای دیگر تبدیل شود و زندگی در این شهر با سختی و دشواری خاصی همراه باشد.

این نویسنده نوشت: اسرائیل برای نخستین بار بخشی از جهنمی را که فلسطینیان سال‌ها است در آن زندگی می‌کنند، مشاهده خواهد کرد و اسرائیلی‌ها خیلی زود می‌فهمند کودکان فلسطینی در چه رنج و عذابی بسر می‌برند.

ویروس کرونا طبق آخرین آمار 276 هزار و 104 نفر را مبتلا داشته که از این میان 11 هزار و402 نفر جان خود را از دست داده و 91 هزار و 952 نفر بهبود یافته اند.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha