آسمان کردستان روزهای آینده ناپایداری‌ جوی پیش رو دارد

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: طبق پیش بینی‌های هواشناسی آسمان این استان در روزهای پایانی هفته جاری و هفته آینده شاهد ناپایداری‌های جوی و بارش برف و باران خواهد بود.

علی پناهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق این پیش‌بینی‌ها امشب و فردا سه شنبه به علت وجود رطوبت موجود در منطقه و ناپایداری‌های ضعیف جوی شاهد پوشش ابر، وزش باد و در بعضی ساعات بارش‌های پراکنده باران بخصوص در نیمه غربی استان خواهیم بود و برای سایر نواحی بارش ها در حد احتمالی و ضعیف برآورد می شود.

وی اضافه کرد: به دنبال آن آسمان استان از اواخر وقت فردا سه شنبه تا اوایل صبح پنجشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به نیمه غربی کشور شاهد ابری شدن آسمان، مه، وزش باد گاها شدید، رگبار باران با احتمال رعدوبرق و در ارتفاعات و گردنه ها کاهش دید و بارش باران و برف خواهد بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان افزود: انتظار می‌رود بارش‌ها طی روز چهارشنبه فراگیر بوده و کل استان را در برگیرد اما میزان بارش ها برای شهرستان‌های مریوان، بانه، سروآباد، کامیاران و مناطق غربی و جنوبی شهرستان سنندج  قابل توجه تر پیش بینی می شود.

وی افزود: اینکه بارش‌های روزچهار شنبه موجب آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی شود دور از انتظار نیست.

پناهی گفت: همچنین با توجه به شرایط تشکیل گردوخاک بر روی جنوب عراق و شمال عربستان طی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه و شکل گیری جریانات جنوبی طی این مدت، امکان انتقال بخشی از آن به سطح استان بخصوص برای نواحی غربی و جنوبی وجود دارد و می تواند در بعضی ساعات کیفیت هوا و دید افقی را تا حدودی کاهش دهد.

وی یاد آور شد: روزهای پنجشنبه و جمعه جو استان نسبتا پایدار بوده و بجز بارش های خفیف و پراکنده در برخی نقاط پدیده قابل توجه دیگری نخواهیم داشت البته از اوایل شب جمعه سامانه بارشی دیگری وارد استان می شود.

پناهی اظهار داشت: همچنین از لحاظ دمایی نیز امروز و فردا بطور متوسط دما چهار تا ۶ درجه روند افزایشی دارد اما روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی بخصوص در طول روز شاهد کاهش  هشت تا ۱۰  درجه ای دما خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha